Έλκοντας την καταγωγή από τον Σταυρό Καρδίτσας, η συγγραφέας Γκέλη Ντηλιά συνεχίζει το σερί παρουσιάσεων του βιβλίουτης. Η εκδήλωση θα γίνει στην πόλη μας την Πέμπτη 6 Μαρτίου, στις 18:00 στη Βιβλιοθήκη Πνευματικού Κέντρου Δήμου Καρδίτσας(Αρτεσιανού 1).
Για το βιβλίο θα μιλήσουν η ΌλγαΚαλύβα, βραβευμένη ποιήτρια, συγγραφέας, η ΕλένηΤσιρογιάννηΠράντζου, ποιήτρια, στιχουργός, εικαστικός και η δικηγόρος ΕλίζαΜαργαρίτη. Την εκδήλωση θα συντονίσει η Βιβλιοθηκονόμος Παρασκευή Σδρόλια. Θα ακολουθήσει διάλογος με τους παρευρισκόμενους.
Έχοντας εκδώσει 4 ποιητικές συλλογές, με την τελευταία να αφορά την ποιητική καταγραφή των εντυπώσεων της από την επαφή της με τον έγκλειστο πληθυσμό, η Γκέλη Ντηλιά, καθηγήτρια αγγλικών, βραβευμένη ποιήτρια και συγγραφέας και εθελόντρια στα Σωφρονιστικά Καταστήματα από το 2018, παρουσιάζει στο κοινό το πρώτο της μυθιστόρημα, κατά το ήμισυ εγκληματολογικού περιεχομένου, καθόσον βασίζεται σε πραγματική υπόθεση που συγκλόνισε το πανελλήνιο πριν αρκετά χρόνια.Πραγματεύεται κοινωνικά προβλήματα τα οποία απασχολούν διεθνώς τις κοινωνίες. Μέσα από την πλοκή, ξεδιπλώνεται μια σύγχρονη ερωτική ιστορία, αλλά και η περίπτωση ενός πολυισοβίτη, ο οποίος επί του παρόντος εκτίει την ποινή του. Η συγγραφέαςαποκαλύπτει την επίπονη διαδρομή του από την ακραία δύσκολη παιδική του ηλικίαμέχρι και σήμερα. Κι όλα συμβαίνουν εξαιτίας του φόνου ενός βιβλιοθηκονόμου.
Το μυθιστόρημαπρολογίζει ο Διονύσης Χιόνης, δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω- εγκληματολόγος, γράφοντας μεταξύ άλλων, «Το έγκλημα, οι εγκληματίες, ο επίσημος και ανεπίσημος κοινωνικός έλεγχος τίθενται στον πυρήνα της ιστορίας, παράλληλα δε παρέχεται με αυτά και η πάντοτε βαρύνουσα οπτική του θύματος. Η συγγραφέας μεταφέρει με επιτυχία στο μυθιστόρημά της τη βαθιά γνώση της περί της ζωής στη φυλακή και καταφέρνει να αποτυπώσει με μεγάλη ακρίβεια τόσο το ασφυκτικό κλίμα του εγκλεισμού όσο και την ιδιότυπη νοοτροπία των κρατουμένων. Η μακρά πορεία της στον τομέα του εθελοντισμού στη φυλακή και η δημιουργική συναναστροφή της με τον έγκλειστο πληθυσμό την έχουν εξοπλίσει με κριτική ματιά όχι μόνο πάνω στις συνθήκες κράτησης, αλλά και στην πορεία ζωής των λεγόμενων «παραβατικών». Έχει μάλιστα σχηματίσει ξεκάθαρη εικόνα για το εγκληματικό φαινόμενο, την οποία σκιαγραφεί με αδρές γραμμές, παρέχοντας σε δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης ψήγματα οιονεί ερμηνείας των αιτιών αυτού που οι εγκληματολόγοι ορίζουμε ως «πέρασμα στην εγκληματική πράξη».
Σύμφωνα με την κριτική ματιά της ποιήτριας και συγγραφέως Όλγας Καλύβα, «Με βασικό πυρήνα της ιστορίας του το έγκλημα και τη θυματοποίηση του θύτη στηλιτεύει το φαύλο κι ασταμάτητο κύκλο της παραβατικότητας, η οποία αποτελεί απότοκο της στυγνής ενδοοικογενειακής βίας, της σωματικής και συναισθηματικής κακοποίησης, της βουβής και πνιχτής λογοκρισίας καθώς και του συμπεφωνημένου συνονθυλεύματος κακοποιών στοιχείων που γαλουχούν και δομούν εγκληματικές προσωπικότητες και συνάμα τολμά να φέρει στο φως πτυχές μιας πραγματικής ιστορίας χωρίς ωραιοποιήσεις ή αναδιπλώσεις παρά μονάχα με την ιδιαίτερη δυναμική του συγγραφικού της ταλέντου».
Διαβάζουμε από το οπισθόφυλλο του βιβλίου: «Δεν έμαθα από τα λάθη των άλλων, δεν ήμουν τόσο έξυπνος. Βιαζόμουν να φτάσω στο λάθος προορισμό, δεν είχα και κάπου αλλού να πάω. Ήταν αναπόφευκτο να μην πάρω «τον κακό το δρόμο και την άσωτη ζωή», πιστεύοντας ότι έτσι θα τιμωρούσα με το χειρότερο νόμισμα όσους από την οικογένεια δεν με αγάπησαν, δείχνοντας με το δάχτυλο πού με κατάντησε η πλάτη που μονίμως μου είχαν γυρισμένη και ας προσποιούνταν κάποιοι ότι νοιαζόντουσαν. Μεγάλα λόγια και υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν ποτέ. Τώρα που κατάλαβα ότι δεν ήταν μόνο η βαθιά ριζωμένη πεποίθηση που μου είχε καρφωθεί ότι για όλα τα στραβά έφταιγαν οι άλλοι, είναι αργά. Θυματοποιούσα για χρόνια τον εαυτό μου για να μπαλώσω λάθη επί λαθών που ο ίδιος συνέχιζα να κάνω αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις.»
Γίνεται ένας εκτελεστής να κάνει δύο φόνους την ίδια στιγμή και να παραδεχθεί τον έναν;
Γίνεται ένας κατάδικος να χρεωθεί τον άλλον φόνο χωρίς να είναι παρών;
Τι γίνεται όταν ένας βιβλιοθηκονόμος, ανακαλύπτοντας τον συνδετικό κρίκο αυτών των δυο, βρίσκεται νεκρός;
Πώς η νέα υπάλληλος της βιβλιοθήκης βρίσκεται στο ίδιο σημείο όπου βρέθηκε ο προκάτοχός της και κινδυνεύει;
Γιατί περνά τη μετεφηβεία και την ενηλικίωσή του στην κόλαση της φυλακής ένας αθώος;
Η συγγραφέας παραδίδει στο κοινό μια σύνθεση χαρακτήρων που ζουν ανάμεσα μας, έκαστος με το φορτίο του και το αντίτιμο που καλούνται να πληρώσουν.