Την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Μυρίνης σε κεντρικό αερολιμένα ζήτησε από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Δήμα, η βουλευτής κ. Ασ. Σκόνδρα, από το βήμα της Βουλής, κατά την ομιλία της σε νομοσχέδιο του Υπουργείου.
Αναφορά έκανε επίσης και στο θέμα των ημερών, το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη στο Σύνταγμα. Μεταξύ άλλων είπε:
“Το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη είναι ο τόπος, όπου οι θυσίες των πεσόντων υπέρ πατρίδος φέγγουν, αναγνωρίζονται και μνημονεύονται στην αιωνιότητα. Δεν ανήκει στο χθες ούτε στο σήμερα ανήκει στο πάντα.
Η πρωτοβουλία της κυβέρνησης καθιερώνει με σαφήνεια την ιερότητα του χώρου, κάτι που θεωρώ ότι εκφράζει όλες τις Ελληνίδες και τους Έλληνες. Αποκαλύπτει ομως και την υποκρισία, τις ψυχώσεις ή και τις φαντασιώσεις της αντιπολίτευσης. Διανύουμε το 51ο έτος συνεχούς και αδιατάρακτης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και κάποιοι φαντασιώνονται χούντες και περιστολή ελευθεριών. Είναι ιεροσυλία να εκμεταλλεύεται κανείς το σπουδαιότερο και εμβληματικότερο μνημείο της πατρίδας στοχεύοντας στον διχασμό, ώστε να αποκομίσει κομματικά οφέλη.
Σεβόμαστε την δημοκρατική ελευθερία και το Σύνταγμα, την ανάγκη και το δικαίωμα του κάθε Έλληνα πολίτη να εκφραστεί ή να διαμαρτυρηθεί για τον οποιοδήποτε λόγο. Και ο σεβασμός αυτός δε μειώνεται εάν η διαμαρτυρία εκφρασθεί 50 μέτρα πιο πέρα ή οπουδήποτε αλλού στον ελλαδικό χώρο. Σεβαστείτε λοιπόν, στην αντιπολίτευση, τα ιερά και τα όσια του λαού μας. Και να τα υπερασπίζεστε με πάθος. Εκτός αν το πάθος σας εξαντλήθηκε στον αγώνα σας να μην γίνει σταθμός του Μετρό στο δικό σας σύμβολο, στην πλατεία Εξαρχείων.
Σε ο,τι αφορά το νομοσχέδιο που συζητάμε, τα αεροδρόμια αποτελούν σημαντικές πύλες της χώρας. Είναι ευθύνη μας να τα κανουμε πιο ασφαλή, σύγχρονα, λειτουργικά και με ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Εν προκειμένω, μιλάμε για θεσμική αναμόρφωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Μετατρέπεται σε ΝΠΔΔ, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια. Δίνουμε στην ΥΠΑ τα εργαλεία, για να λειτουργεί αποτελεσματικά, ευέλικτα και με διαφάνεια. Να μπορεί να προσλαμβάνει, να προγραμματίζει, να επενδύει και να λειτουργεί με ενιαία ποιότητα, με κοινά πρότυπα ασφαλείας, με αξιοπιστία. Η νέα ΥΠΑ, αποκτά δικό της προϋπολογισμό, νέα δομή με 2.407 οργανικές θέσεις, αναβαθμισμένες υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας και ένα πλαίσιο ευθυγραμμισμένο με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την αεροπορική ασφάλεια και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας.
Προβλέπονται σύγχρονα συστήματα αεροναυτιλίας, εκπαίδευση προσωπικού, κυβερνοασφάλεια, εσωτερικός έλεγχος, αλλά και δυνατότητα αξιοποίησης πόρων από ευρωπαϊκά προγράμματα και τέλη αερολιμένων. Στην αποστολή της νέας ΥΠΑ συμπεριλαμβάνεται η αειφόρος ανάπτυξη των αερομεταφορών, με σεβασμό στο περιβάλλον και στην ποιότητα υπηρεσιών προς τον πολίτη. Κάτι που συνδέεται άρρηκτα με τον στρατηγικό στόχο της κυβέρνησης Μητσοτάκη να οικοδομήσει υποδομές ανθεκτικές και βιώσιμες, που να στηρίζουν την ανάπτυξη και να υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον.
Η πολιτική αεροπορία, είναι ζωντανό κύτταρο της εθνικής μας οικονομίας. Από τα μεγάλα διεθνή αεροδρόμια μέχρι τους μικρούς περιφερειακούς αερολιμένες, οι εναέριες μεταφορές αποτελούν αρτηρίες ζωής για τον τουρισμό, το εμπόριο, την απασχόληση. Δεν υπάρχει ισχυρό κράτος και ισχυρή οικονομία χωρίς ισχυρές υποδομές.
Εκτός όμως από την οικονομία, οι μεταφορές έχουν κυρίαρχο ρόλο στην επικοινωνία και τη συνοχή της κοινωνίας. Από το αεροπλάνο που φέρνει τον ξένο επισκέπτη στην Αθήνα μέχρι το λεωφορείο που μεταφέρει τον μαθητή στο χωριό της Καρδίτσας, μιλάμε για μια αλυσίδα που ενώνει.
Εδώ θέλω να σταθώ στην περιφέρειά μου, την Καρδίτσα. Μια περιοχή που γνώρισε, επί χρόνια αποκλεισμό και απομόνωση. Που μετρούσε τις αποστάσεις όχι σε χιλιόμετρα αλλά σε χρόνους, δυσκολίες και επικινδυνότητα. Η διάφορα που δημιούργησε ο οδικός άξονας Ε65, που οραματίστηκε και υλοποίησε η Νέα Δημοκρατία, είναι συντριπτική. Το επόμενο βήμα για την ανάπτυξη της Θεσσαλίας και γενικότερα της κεντρικής Ελλάδας μπορεί να είναι η ανάπτυξη του υπάρχοντος αεροδρομίου της Μυρίνης, το οποίο σήμερα ανήκει στη Β' Κατηγορία και χρησιμοποιείται για πτήσεις ελαφρών αεροσκαφών γενικής κατηγορίας. Μπορεί κ. Υπουργέ να καταστεί σοβαρός μοχλός ανάπτυξης, κάτι που έχει ανάγκη η περιοχή αλλά και ο αερολιμένας που σήμερα στερείται η Θεσσαλία και γενικότερα το κέντρο της Ελλάδας. Νομίζω ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, ώστε οι προοπτικές του αεροδρομίου της Μυρίνης του Δήμου Καρδίτσας να ληφθούν σοβαρά υπόψη και με δεδομένη τη μέριμνα της κυβέρνησης για την Περιφέρεια, να προχωρήσουμε σε πλάνο και ενέργειες αξιοποίησής του.
Συνεχίζω με μία κρίσιμη παράμετρο του νομοσχεδίου, την κυβερνοασφάλεια των αερομεταφορών. Ενσωματώνονται πρόσφατες ευρωπαϊκές ρυθμίσεις, για την προστασία των πληροφοριακών συστημάτων της αεροναυτιλίας. Δημιουργείται ειδική δομή κυβερνοασφάλειας, συγκροτείται Ομάδα Αντιμετώπισης Ηλεκτρονικών Επιθέσεων και καθιερώνονται υποχρεωτικά πρωτόκολλα εκπαίδευσης προσωπικού. Όλα αυτά είναι ασπίδα ενάντι ενός ύπουλου κινδύνου της εποχής μας — της ψηφιακής απειλής.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επένδυσε στη μεταρρύθμιση του κράτους. Με τη νέα Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, πραγματοποιούμε μετάβαση από ένα απαρχαιωμένο σύστημα σε ένα σύγχρονο και λειτουργικό. Η ΥΠΑ αποκτά σαφές επιχειρησιακό πλάνο δράσης, διαφανείς οικονομικές διαδικασίες και μηχανισμούς λογοδοσίας.
Παράλληλα, προβλέπονται νέες δυνατότητες χρηματοδότησης, μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων και εσόδων από τέλη, επιτρέποντας στην Υπηρεσία να αναβαθμίζει υποδομές, χωρίς να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Πρόκειται για ένα ευφυές, βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας, που καθιστά τη δημόσια διοίκηση μοχλό ανάπτυξης και όχι τροχοπέδη. Ακούσαμε για ιδιωτικοποίηση και υποβάθμιση της δημόσιας μορφής της ΥΠΑ. Είναι λάθος. Η Πολιτική Αεροπορία παραμένει δημόσια. Αυτό που ενοχλεί δεν είναι η αλλαγή νομικής μορφής. Ενοχλεί ότι χτυπάμε στην καρδιά τη λογική της ακινησίας, της οπισθοδρόμησης, της αναβλητικότητας και της ήσσονος προσπάθειας, που κάποιοι έχουν στο πολιτικό τους dna. Ειπώθηκε ακόμη ότι αποδυναμώνουμε τον έλεγχο του κράτους. Αντιθέτως, για πρώτη φορά ορίζονται με σαφήνεια αρμοδιότητες, όρια δαπανών, διαδικασίες ελέγχου και αξιολόγησης. Αυτό είναι το οργανωμένο κράτος. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν αρκείται στη διαχείριση. Κάνει ριζικές
μεταρρυθμίσεις, όπως τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τα οδικά δίκτυα, έτσι και τώρα δημιουργεί μια αποτελεσματική, αυτοτελή και διεθνώς αξιόπιστη Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Το νομοσχέδιο όμως, εκτός από θεσμικές ρυθμίσεις, είναι και μια δήλωση εμπιστοσύνης στο ανθρώπινο δυναμικό της ΥΠΑ. Στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, στους μηχανικούς, στους ανθρώπους που κρατούν καθημερινά ασφαλείς τις πτήσεις μας. Είναι ένα ακόμη βήμα για μια Ελλάδα πιο οργανωμένη, πιο σίγουρη, πιο εξωστρεφή.
Γι’ αυτό και καλώ όλες τις πτέρυγες της Βουλής να το υπερψηφίσουν. Γιατί η ασφάλεια των πτήσεων, η ποιότητα των υποδομών, η αξιοπιστία της χώρας στους αιθέρες δεν είναι κομματικά ζητήματα. Είναι εθνική υπόθεση.
Η Ελλάδα, που ανήκει σε όλους μας, στον 21ο αιώνα αξίζει να πετά όλο και ψηλότερα!”


