media diaf topiki agora

ΕΛΛΑΔΑ
Typography

Χωρίς τη θέσπιση ίσων κανόνων για όλους και την άμεση αντίδραση της Ε.Ε, η κοινή ευρωπαϊκή αγορά, το ευρωπαϊκό και το ελληνικό Εμπόριο και η ασφάλεια των καταναλωτών γίνονται βορά στις μεγάλες ασιατικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, τόνισαν ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Σταύρος Καφούνης και η Γενική Διευθύντρια

της EuroCommerce κυρία Christel Delberghe κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου που διοργάνωσε η Συνομοσπονδία την Τετάρτη 18 Ιουνίου, στο Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα.

Η κρισιμότητα της κατάστασης αναδεικνύεται μέσα από τα αποκαλυπτικά συμπεράσματα της Μελέτης της ΕΣΕΕ για τις ασιατικές πλατφόρμες, που παρουσιάστηκαν στους εκπροσώπους του Τύπου:

  • Ο εκτιμώμενος τζίρος που έκαναν το 2024 στην Ελλάδα είναι 529 – 627 εκ. ευρώ.
  • Κατέλαβαν 17,63% - 20,9% της ελληνικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου.
  • Η συνολική δημοσιονομική απώλεια για το ελληνικό κράτος (φόροι, δασμοί, ασφαλιστικές εισφορές, απώλεια επενδύσεων και θέσεων εργασίας) εκτιμάται στα 188, 1 – 204, 3 εκ. ευρώ, δηλαδή 3 φορές τα έσοδα της τεκμαρτής φορολόγησης λιανεμπορικών επιχειρήσεων ή το 100% του τέλους επιτηδεύματος στα νομικά πρόσωπα.
  • Επιτυγχάνουν κάθε χρόνο εκθετική αύξηση της διείσδυσής τους σε ολόκληρη την Ευρώπη, εκμεταλλευόμενες τα κενά και τις στρεβλώσεις στο κανονιστικό πλαίσιο της ίδιας της Ε.Ε

Επίσης, παρουσιάστηκαν οι προτάσεις της Συνομοσπονδίας για τη μεταρρύθμιση του Τελωνειακού Κώδικα της ΕΕ και τη διαμόρφωση ενός διαφανούς, βιώσιμου και δίκαιου πλαισίου για το ψηφιακό εμπόριο στην Ενιαία Αγορά, οι οποίες περιλαμβάνονται σε 2 Επιστολές που απέστειλε η ΕΣΕΕ, στον ευρωπαίο Επίτροπο Εμπορίου και Οικονομικής Ασφάλειας κ. Μάρος Σέφκοβιτς και στον Έλληνα Υπουργό Οικονομικών κ. Κωστή Πιερρακάκη. Προτείνονται:

  1. Άμεση αλλαγή στον κανονισμό της Ε.Ε και κατάργηση του de minimis για τα δέματα με αξία κάτω από 150 ευρώ
  2. Θέσπιση διαχειριστικού τέλους  και ενίσχυση των ελέγχων στις εισαγωγές, αναφορικά με ζητήματα ασφαλείας των προϊόντων και εναρμόνισής τους με βάση τους κανόνες που ισχύουν στην Ε.Ε.
  3. Καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών.
  4. Υποστήριξη της ψηφιακής μετάβασης και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ Στ. Καφούνης τόνισε:

«Δεν ζητάμε να κλείσει η πόρτα της Ευρώπης στο διεθνές εμπόριο,  αλλά η “κερκόπορτα” του αθέμιτου ανταγωνισμού. Το 1 στα 5 ευρώ στη χώρα μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο κατέληξε στα δύο κινέζικα μεγαθήρια του ecommerce. Με ευθύνη, δυστυχώς, της ίδιας της Ε.Ε βρίσκεται  σε πλήρη εξέλιξη το σχέδιο «άλωσης» της ευρωπαϊκής και της ελληνικής αγοράς. Χρειαζόμαστε χωρίς καμία καθυστέρηση έναν μηχανισμό ουσιαστικού ελέγχου, υποχρεωτικής συμμόρφωσης και σαφούς ευθύνης για όλους. Η Ενιαία Αγορά δεν μπορεί πλέον να λειτουργεί με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Η βασική «ανορθογραφία» που πρέπει να αλλάξει άμεσα είναι ο κανονισμός de minimis που επιτρέπει σε αυτό τον ορυμαγδό από πακέτα αξίας έως 150 ευρώ να φθάνουν από τις ασιατικές πλατφόρμες ανεξέλεγκτα και αδασμολόγητα στα ευρωπαϊκά και τα ελληνικά νοικοκυριά και μάλιστα με προϊόντα αμφίβολης ποιότητας. Ο σχεδιασμός τριετίας για τις αναγκαίες αλλαγές δείχνει ότι η Κομισιόν συνεχίζει να υποεκτιμά την μεγάλη απειλή ακόμη και για κλείσιμο χιλιάδων ευρωπαϊκών εμπορικών επιχειρήσεων και ανάλογες απώλειες σε θέσεις εργασίας. Η ΕΣΕΕ μαζί με τη EuroCommerce υπερασπίζεται τη φορολογική δικαιοσύνη, την ασφάλεια των καταναλωτών και την αξιοπιστία των ευρωπαϊκών θεσμών».

Η Γενική Διευθύντρια της EuroCommerce κυρια Christel Delberghe τόνισε:

«Το ευρωπαϊκό λιανικό εμπόριο αντιμετωπίζει μια υπαρξιακή πρόκληση με δυνητικά δραματικές συνέπειες. Τα προϊόντα που πωλούνται μέσω ασιατικών πλατφορμών είναι συχνά μη συμμορφούμενα, επικίνδυνα και η προώθησή τους στους καταναλωτές είναι παραπλανητική. Η φοροδιαφυγή, οι παραβιάσεις δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και η μη εξουσιοδοτημένη επεξεργασία δεδομένων είναι ευρέως διαδεδομένες, δημιουργώντας μια διαρθρωτική ανισορροπία. Οι αρχές της ΕΕ μπορούν να δράσουν μόνο εντός της δικαιοδοσίας τους, αφήνοντας τους πωλητές από το εξωτερικό —ιδίως τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες— κατά βάση ανεξέλεγκτους. Την ίδια στιγμή, οι ευρωπαϊκές εμπορικές επιχειρήσεις επωμίζονται πλήρως το κόστος της συμμόρφωσης, ενώ χάνουν μερίδιο αγοράς. Χωρίς ταχεία και συντονισμένη δράση, η ΕΕ διατρέχει τον κίνδυνο να υπονομεύσει τις ίδιες της τις επιχειρήσεις και να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια των καταναλωτών».

e-max.it: your social media marketing partner

 

 

 

  

 

 

 

  

   

 

 

 

 

!-- Go to www.addthis.com/dashboard to customize your tools -->