Με βάση έρευνα του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων
Η Θεσσαλία προσδίδει προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν της χώρας, όπως αποδεικνύεται από έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), που βασίστηκε σε στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του έτους, εξετάζοντας τα επίπεδα ικανοποίησης των ξένων επισκεπτών της και το θετικό καθαρό ισοζύγιο στις συζητήσεις στα κοινωνικά δίκτυα και στο Ίντερνετ, σύμφωνα με την πορεία του δείκτη NSI που παρακολουθεί την online φήμη της Ελλάδας.
Συνολικά η Ελλάδα καταγράφει υψηλές επιδόσεις, καθώς η χώρα μας κατατάσσεται, μαζί με την Ισπανία (30) στην τρίτη θέση, μετά την Πορτογαλία (66), την Ιταλία (55) και την Κροατία (55).
Στην πολύ σημαντική αυτή διάκριση, η Θεσσαλία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς στις θετικές αναφορές με σχόλια για τον καιρό και την ποιότητα της εμπειρίας στη θάλασσα, αλλά και για εναλλακτικούς προορισμούς, όπως τα Μετέωρα, που ξεχωρίζουν. Ο γαστρονομικός τουρισμός καταγράφει διαρκώς ανοδικές τάσεις, και η Θεσσαλία με τα τοπικά ποιοτικά της προϊόντα συγκεντρώνει αρκετά θετικά σχόλια, τόσο σε μαθήματα μαγειρικής, όσο και στο φαγητό σε μοναδικά περιβάλλοντα.
Οι επισκέπτες προτιμούν όλο και περισσότερο να ταξιδεύουν σε περιοχές εκτός των κύριων πόλεων, όπως αποδεικνύεται από τον ταχύτερο ρυθμό αύξησης των αξιολογήσεων για την Ελλάδα συνολικά. Όλες οι περιφέρειες είχαν βαθμολογία μεγαλύτερη του 9, με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία να φθάνουν στο 9,5 και 9,4 αντίστοιχα, επιβεβαιώνοντας τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χρονική και χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας. Ουσιαστικά καταγράφεται ικανοποίηση ως προς την αξία των εμπειριών σε σχέση με τα χρήματα (Value For Money) αποδίδοντας βαθμολογία στη χώρα 9,1, «ένα πολύ θετικό επίτευγμα ειδικά κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής», σχολιάζουν οι αναλυτές του ΙΝΣΕΤΕ.
Σε εθνικό επίπεδο οι αξιολογήσεις για τα επιμέρους συστατικά του τουριστικού προϊόντος (πολιτισμός 9,3, γαστρονομία 9,1, εμπειρία στη θάλασσα 9,0) έχουν βαθμολογία μεγαλύτερη ή ίση του 9, ενώ η γαστρονομία ξεπέρασε την εμπειρία στη θάλασσα. Από την ανάλυση προκύπτει επίσης ότι οι ταξιδιώτες στην Ελλάδα εκτιμούν πολύ το ανθρώπινο δυναμικό, δίνοντας εξαιρετική βαθμολογία, περί το 9,5 στο σύνολο της χώρας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η γεωγραφική διασπορά του δείκτη ικανοποίησης. Η Θεσσαλία έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία όσον αφορά τον πολιτισμό, ακολουθούμενη από την Κεντρική Μακεδονία, την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα.
Στόχος της Περιφερειακής Αρχής του Δημήτρη Κουρέτα είναι η προβολή και ανάδειξη των περιοχών που αποτελούν σημεία αναφοράς της Θεσσαλίας, με το σχέδιο τουριστικής προβολής να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, την υλοποίηση και τη δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (Destination Management Organization DMO), ο οποίος θα υποστηρίξει την υλοποίηση της τουριστικής ανάπτυξης και διαχείρισης της Θεσσαλίας ως ενός σύγχρονου, υπεύθυνου και πολυθεματικού προορισμού. Παράλληλα, σημαντικό στοιχείο αφορά στον σχεδιασμό για την προώθηση της γαστρονομίας, του οινοτουρισμού και της αγροδιατροφής, αλλά και στην προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και της προβολής τους, στη δημιουργία νέων και στην αναβάθμιση των υφιστάμενων χώρων προβολής πολιτιστικού αποθέματος, στην ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Θεσσαλίας μέσω ενεργειών καταγραφής και προβολής, ανάπτυξης και προβολής θεματικών διαδρομών κτλ.