Έχουμε φτάσει στο 2025 και δυστυχώς εξακολουθούμε να συζητάμε και να διεκδικούμε τα αυτονόητα.
Βρισκόμαστε στα μέσα της σχολικής χρονιάς και διαπιστώνουμε ότι η κατάστασηπου αντιμετωπίζουν καθημερινά τα παιδιά μας στο Μουσικό Σχολείο παραμένει απαράδεκτη.
Εξακολουθούν να υπάρχουν κενά στη Βιολογία και σε μια σειρά μουσικά μαθήματα που αφορούν την ατομική διδασκαλία στα μουσικά όργανα επιλογής. Το ίδιο το υπουργείο δηλαδή καταστρατηγεί στην πράξη την νομοθεσία που έχει ψηφίσει, με αποτέλεσμα το ατομικό μάθημα, προκειμένου να μην μείνουν πίσω τα παιδία να γίνεται ομαδικό μέσα σε μικρές αίθουσες.
Ειδικά στο βασικό μάθημα του ταμπουρά έχουμε ξεχάσει πότε ήταν η τελευταία φορά που είδαμε καθηγητή. Αιτήματα και παρεμβάσεις έχουν γίνει και από την διεύθυνση του σχολείο και από το σύλλογο γονέων στην Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης για αντικατάσταση του ταμπουρά με λαούτο . Δυστυχώς δεν υπήρξε ποτέ καμία ανταπόκριση.
Δεν μας απαντά κανείς όμως αν και πως θα αναπληρωθούν όλες αυτές οι ώρες που χάθηκαν και συνεχίζουν να χάνονται εις βάρος της μόρφωσης των παιδιών μας αλλά και εις βάρος των εκπαιδευτικών.
Η φοίτηση του μαθητή στο μουσικό σχολείο συνεπάγεται αυτόματα το χέρι στην τσέπη για τους γονείς του,για ένα καθόλα ευκαταφρόνητο ποσό για την αγορά οργάνων, ακόμα και τα συγγράμματα των μουσικών μαθημάτων είναι υποχρεωμένοι οι γονείς να τα αγοράζουν και μάλιστα φωτοτυπίες, σε ένα κατά τ’ άλλα δημόσιο σχολείο.
Το σχολείο μας στην ουσία είναι τρία σχολεία (γυμνάσιο, λύκειο, ωδείο) και δεν έχει γραμματέα εδώ και χρόνια, απαράδεκτο δεδομένου ότι ο όγκος της γραφειοκρατικής δουλειάς είναι τεράστιος, με αποτέλεσμα να εμπλέκετε ένας μεγάλος αριθμός καθηγητώνπέραν του διευθυντή, προκειμένου να λειτουργήσει ομαλά το σχολείο.
Πάγιο αίτημα γονιών και μαθητών είναι η πιστοποίηση των σπουδών τους. Οι μαθητές και οι μαθήτριες στα μουσικά σχολεία διδάσκονται μουσική για έξι χρόνια και η μόρφωσή τους και οι κόποι τους δεν αναγνωρίζονται από πουθενά. Και όχι μόνο δεν υπάρχει αναγνώριση αλλά οι γονείς μετά το λύκειο πρέπει να βάλουν ξανά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουνφοίτηση σε ωδείο ώστε να αποκτήσει το παιδί την πιστοποίηση.
Η υποχρηματοδότηση και η υποβάθμιση της εκπαίδευσης ζει και βασιλεύει. Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς βρεθήκαμε αντιμέτωποι από την πρώτη μέρα με τα προβλήματα που δημιούργησε η κατάργηση των σχολικών επιτροπών. Η πάγια εντολή των 500€ για στήριξη των σχολικών μονάδων για τα λειτουργικά τους έξοδα δεν δόθηκε ποτέ.
Έχουμε κτηριακά προβλήματα που χρονίζουν και παρά τις υποσχέσεις των υπευθύνων στη Δημοτική Αρχή τα παιδιά μας συνεχίζουν σε μια άσχημη σχολική καθημερινότητα. Ταβάνια που τρίβεται το χρώμα από την υγρασία, σκεπές χαλασμένες και διαβρώσεις στους τοίχους από τα νερά που εισχωρούν, νερά μπαίνουν από τα παράθυρα, με την πρώτη μπόρα ο δρόμος μπροστά στην είσοδο του σχολείο γίνεται λιμνοθάλασσα. Δημοτικός φωτισμός έξω από το σχολείο δεν υπάρχει, επιστρέφουν οι μαθητές από τις εκδρομές τους αργά το βράδυ και τους υποδεχόμαστε με τα φώτα των αυτοκινήτων και τους φακούς των κινητών. Μόλις πριν λίγο διάστημα ξεκίνησε η συντήρηση κάποιων μουσικών οργάνων.
Ακόμα και η λειτουργία των φωτοτυπικών μηχανημάτων είναι πλέον πολυτέλεια. Εξακολουθεί το σχολείο να μην έχει αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για να πραγματοποιήσει τις εκδηλώσεις του.
Αν μιλήσουμε δε για αντισεισμική θωράκιση και πυρασφάλεια είναι ένα άπιαστο όνειρο για το σχολείο μας όπως και για κάθε σχολική μονάδα ανά την επικράτεια.
Για όλα τα παραπάνω και για πολλά ακόμη συμμετέχουμε στην πανελλαδική κινητοποίηση που οργανώνει η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων μαζί με τα παιδιά μας και διεκδικούμε:
- Άμεση κάλυψη των κενών
- Μόνιμες προσλήψεις καθηγητών και εμπειροτεχνών Μουσικών. Είναι αδιανόητο κάθε χρόνο τα παιδιά μας να χάνουν το 1/3 των διδακτικών ωρών εξαιτίας της κωλυσιεργίας του Υπουργείου Παιδείας στην διαδικασία πρόσληψης των εν λόγω καθηγητών
- Ασφαλή και σύγχρονη σχολική στέγη κατάλληλη για την διεξαγωγή των
- μουσικών και καλλιτεχνικών μαθημάτων.
- Κατάργηση των χιλιομετρικών αποστάσεων στις μετακινήσεις των μαθητών, δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα μετακινήσεων ώστε όλοι οι μαθητές να μετακινούνται από και προς τα σχολεία τους και να μην γίνονται έρμαια των άγονων διαγωνισμών. Παράλληλα απαιτούμε την πρόσληψη συνόδων με σκοπό την ασφάλεια των μαθητών.
- Πιστοποίηση σπουδών των μαθητών των μουσικών σχολείων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΥΑ Γ2/3375/30-06-1999 (ΦΕΚ1505/Β'/22-07-1999) με παράλληλη επέκταση και στους μαθητές των καλλιτεχνικών σχολείων ώστε να μπορούν να κατοχυρώνουν την πιστοποίηση των σπουδών τους και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.
- Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης με σκοπό την ενίσχυση, συντήρηση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων που είναι απαραίτητη για την απρόσκοπτη διαδικασία μάθησης ειδικά των μουσικών και καλλιτεχνικών μαθημάτων.
- Συγγραφή νέων συγγραμμάτων μουσικής και δωρεάν παροχή τους στους μαθητές.
Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας μαζί με το 15μελες των μαθητών του σχολείου οργανώνουν κινητοποίηση την Τρίτη 21/01/25 και ώρα12.30μμ.στην κεντρική πλατεία
Ο πρόεδρος Ο γραμματέας
Μιχάλης Σιώκος Παντελής Τσουκαλάς