vas1vas2

ΑΡΘΡΑ
Typography

Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο δικαίωμα των ορεινών δημοτών στην τακτική υπεραστική συγκοινωνία , που εκτελεί δια νόμου το ΚΤΕΛ Καρδίτσας ΑΕ βάσει προγράμματος για όλες τις περιοχές, που καταρτίζεται και με την συμμετοχή του οικείου Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας και δήμων .
Οι ορεινές άγονες απόμακρες περιοχές δικαιούνται τακτική Συγκοινωνία και για το λόγο αυτό το Κράτος ( ΓΓ Μεταφορών Υπ Υποδομών ) ελέγχει — οφείλει να εποπτεύει— και επιδοτεί τα ΚΤΕΛ ώστε να καλύπτονται τα βασικά κόστη κίνησης.
^ Η Δημ Αρχή Αργιθέας ουδέποτε από ιδρύσεως του Καλλικράτη (ν 3852/2010) ασχολήθηκε με το δικαίωμα των Αργιθεατών στην συγκοινωνία - επικοινωνία με τα αστικά κέντρα .
Απεκδύεται κάθε αρμοδιότητας και "νίπτει Τας χείρας" , παραπέμποντας στους άλλους - στο ΚΤΕΛ ΑΕ και Περιφέρεια...
Όμως οι δικοί της άνθρωποι, οι πιο ευάλωτοι πλήττονται , καθότι αναγκάζονται να πληρώνουν δεκαπλάσια έξοδα για μετακινήσεις τους .
Οι υπηρετούντες υπάλληλοι στερούνται προσιτού συγκοινωνιακού μέσου , με αποτέλεσμα να μένουν κενές θέσεις και οι υπηρεσίες του δήμου να υπολειτουργούν.
•• Διαρκώς γίνεται επίκληση του επιχειρήματος : « Δεν υπάρχει επιβατική κίνηση ... το κόστος κίνησης λεωφορείου τεράστιο ..». Πώς να υπάρξουν επιβάτες όταν ο πολίτης δεν εξυπηρετείται από τα έως τώρα δρομολόγια ; Αφού για παράδειγμα μπορεί να κατέβει από τα ορεινά χωριά στην πόλη , χωρίς όμως να έχει δυνατότητα επιστροφής του ;
Γιατί κάθε Τρίτη που υπάρχει αυθημερόν δρομολόγιο ( πρωί και μεσημέρι από Απρίλιο έως Σεπτέμβριο ) υπάρχει επιβατική κίνηση; Απάντηση : Διότι εξυπηρετούνται και διευκολύνονται για αγορά , ιατρεία - φαρμακεία , αναψυχή .
^ Είναι γεγονός ότι έχουμε ως νομός ένα σύγχρονο υπεραστικό ΚΤΕΛ με τέλειες εγκαταστάσεις και εξυπηρέτηση από οδηγούς και υπαλλήλους . Μια Διοίκηση που καινοτομεί και ενδιαφέρεται γενικά.
Όμως η ορεινή ζώνη υποτιμάται ...

Το Κράτος επιδοτεί τα ΚΤΕΛ για να δρομολογούνται όλο τον χρόνο Λεωφορεία προς και από ορεινές κοινότητες
( οπωσδήποτε με έδρες καποδιστριακών ενοτήτων ), με πρόγραμμα ουσιαστικών δρομολογίων και όχι ... «εικονικών» !
Δεν νοείται συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση σε ορεινές περιοχές με μόνιμο πληθυσμό , υπαλλήλους και σχολεία - ιατρεία κα με ένα δρομολόγιο ανά ... 15 ημέρες για 7 μηνες ( χειμερινή περίοδο )!!!
Ο επιβάτης πιο εύκολα "πιάνει ...τζόκερ", παρά τη μέρα που θα περάσει το λεωφορείο ΚΤΕΛ από το χωριό του ...
Ο Δήμος και το ΔΣ οφείλει να συζητήσει το οξύ πρόβλημα απομόνωσης της περιοχής και να διεκδικήσει μέσω αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη και ΓΓ Μεταφορών τα νόμιμα δικαιώματα των δημοτών του.
Άλλως να μεταφερθεί η αρμοδιότητα στον δήμο με δικά του οχήματα ή μισθωμένα
( μίνι λεωφορεία ή και ΤΑΧΙ όπως οι σχολικές μεταφορές μέσω ενισχύσεων από δημοτικό προϋπολογισμό ) ή να συμβάλλει οικονομικά στο κόστος κίνησης λεωφορείων του ΚΤΕΛ ΑΕ.
Ας μελετήσει πολιτική γειτονικού ορεινού δήμου Αγράφων Ευρυτανίας και άλλων ΟΤΑ.

^ Πρόταση: Δυο δρομολόγια - τουλάχιστον τη βδομάδα -από Οκτώβριο έως Απρίλιο :
1.κάθε Δευτέρα από Μουζακι - Ανθηρό - Βραγκιανά ( έδρες ) και αυθημερόν επιστροφή . Με δημοτική συνεργασία για εξυπηρέτηση ως Αργύρι.
2.Κάθε Παρασκευή μεσημέρι από Βραγκιανά - Ανθηρό προς Μουζάκι ( που θα εξυπηρετήσει υπαλλήλους & επισκέπτες).
Το ανά 15νθημερο αποτελεί ...στάχτη στα μάτια ( για λήψη επιδοτήσεων).

• Ορεινές περιοχές που στερούνται τακτικής συγκοινωνίας , που δεν εξυπηρετούνται από τοπικά ΚΤΕΛ , οδεύουν προς ερήμωση και κοινωνικό αποκλεισμό : έχουν "πεθάνει"και απλά δεν .. το ξέρουν !

• Η Αυτοδιοίκηση - η πραγματική - υποχρεούται να λύνει προβλήματα και να στέκεται δίπλα στους πιο αδύναμους ...

Επιφυλασσόμαστε για προώθηση του θέματος στο αρμόδιο Υπουργείο και Θεσμούς ( Συνήγορο Πολίτη και άλλους).

Δημήτρης Παπακώστας 5-10-24

e-max.it: your social media marketing partner

 

 

 vas3

 

 

  

   

 

 

 

 

!-- Go to www.addthis.com/dashboard to customize your tools -->