ΑΡΘΡΑ
Typography

Ως Λαϊκή Συσπείρωση, επανειλημμένα με επερωτήσεις μας στο Π.Σ Θεσσαλίας τα προηγούμενα χρόνια, αναδείξαμε προβλήματα ορεινών χωριών του Δ. Καρδίτσας, χωρίς όμως να δοθεί λύση από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή.

   Με νέα επερώτησή μας στο Π.Σ, στις 1/3/24, επαναφέραμε προς την νέα περιφερειακή αρχή το χρόνιο αίτημα των κατοίκων και επισκεπτών της Νεράιδας και του Καροπλεσίου Καρδίτσας, για τοποθέτηση γέφυρας «Μπέλευ», στα κατασκευασμένα εδώ και 15 χρόνια, βάθρα του ποταμού Μέγδοβα στη θέση «Ρογκάκια» και για την κατασκευή γέφυρας και του «Παραμεγδόβιου» δρόμου Καρδίτσας– Καρπενησίου.

   Συγκεκριμένα, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης θεωρώντας απαράδεκτη την καθυστέρηση, ζητήσαμε από την περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας να μας ενημερώσει:

 

1. Γιατί δεν έχει μεταφερθεί και τοποθετηθεί ακόμα, η γέφυρα «Μπέλευ» από τη θέση «Καραϊσκάκη» του Πάμισου, στον ποταμό Μέγδοβα, στη θέση «Ρογκάκια» μεταξύ Καροπλεσίου - Νεράιδας;

   Ωστόσο η νέα περιφερειακή αρχή, δια του εντεταλμένου συμβούλου της, κ. Τσιάρα, δεν απάντησε ουσιαστικά σ’ αυτό το ερώτημά μας, ούτε πότε θα γίνει αυτό, αλλά έκανε μια γενικόλογη και μπερδεμένη τοποθέτηση, από την οποία δεν βγαίνει κανένα συμπέρασμα.

   Μας είπε ότι έγινε επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας κ. Τέλιου με μηχανικούς της Δ/νσης Τ.Ε Καρδίτσας καθώς και κλιμάκιο του Στρατού και διαπίστωσαν ότι τα υπάρχοντα βάθρα δεν επαρκούν να σηκώσουν την γέφυρα «μπέλευ».

   Όπως ενημερωθήκαμε από κατοίκους της περιοχής, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Τέλιος, επισκέφθηκε την περιοχή πρίν αναλάβει, στις 14.11.23, χωρίς μηχανικούς και είδε από απόσταση τα βάθρα στα «Ρογκάκια» και συμφώνησε να γίνει το έργο.

   Το κλιμάκιο μηχανικών και του Στρατού, επισκέφθηκε το σημείο στις 27.2.24, δυο ημέρες πρίν την συζήτηση της επερώτησής μας… τυχαίο?… και ΔΕΝ είπε τίποτα για την αντοχή των βάθρων!  Είπε ότι για να τοποθετηθεί πάνω σ’ αυτά τα βάθρα και να πατήσει καλά η γέφυρα «μπέλευ» από το Μουζάκι, θα πρέπει να ριχτεί πάνω στα βάθρα λίγο επιπλέον μπετό, πλάτους 2 μέτρων, για να πατήσει καλά η γέφυρα πάνω τους. Ποτέ δεν είπε το κλιμάκιο ότι έχει αμφιβολίες για τα βάθρα!

   Είπε πωςεάν πάνω στα βάθρα αποφασιστεί να μπεί μια άλλη μεταλλική κατασκευή που να σηκώνει έως 10 τόνους, τα βάθρα αρκούν όπως είναι και αυτό δεν το είπε ο κ. Τσιάρας, ούτε μας είπε ποιός από το κλιμάκιο είπε ότι είναι ακατάλληλα τα βάθρα.

   Οι κάτοικοι δεν ζητάνε οπωσδήποτε γέφυρα «μπέλευ», αλλά να γεφυρώσει η περιφέρεια τα βάθρα, είτε με γέφυρα «μπέλευ», είτε με μεταλλική κατασκευή, είτε με μπετόν. Απλά η «μπέλευ» από το Μουζάκι είναι έτοιμη.

   Ο κ. Τσιάρας επίσης ανέφερε ότι για να μεταφερθεί μια γέφυρα «μπέλευ» από τον Πάμισο ποταμό, στον Μέγδοβα, στη θέση «Ρογκάκια», απαιτούνται εργασίες αρχικής διάνοιξης του δρόμου πρόσβασης, μιας και ο δρόμος που οδηγεί στα βάθρα δεν είναι κάν κοινοτικός, αλλά αγροτικός και δεν μπορεί να «σηκώσει», τέτοια φορτία και επιπλέον ότι από την γέφυρα «μπέλευ» λείπουν μεταλλικά στοιχεία και δεν είναι κατάλληλη.

   Ο κ. Τσιάρας, μπέρδεψε συνειδητά ή από άγνοια, την γέφυρα «μπέλευ» που είναι εδώ και χρόνια εγκαταλειμμένη και διαλυμένη δίπλα στα υπάρχοντα βάθρα στη θέση «Ρογκάκια», με εκείνη που πρέπει να μεταφερθεί από την θέση «Καραϊσκάκης» από τον Πάμισο, η οποία είναι έτοιμη και μέχρι πρότινος λειτουργούσε. 

   Από εκεί και πέρα, ο δρόμος δεν είναι κλειστός, ούτε χρειάζεται αρχική διάνοιξη. Αλλιώς πως πήγε εκεί το κλιμάκιο μηχανικών και στρατού, στις 27.2.24, με ελικόπτερο;

   Τα 218 μέτρα του δρόμου, ένθεν και ένθεν του ποταμού Μέγδοβα στη θέση «Ρογκάκια», χρειάζονται καθαρισμό, συντήρηση και χαλικόστρωση, που δεν γίνεται εδώ και 15 χρόνια από την περιφέρεια. Αυτό θα ήταν εύκολο να γίνει σε ελάχιστο χρόνο με μηχανήματα της περιφέρειας, ώστε να φθάσει το όχημα μέχρι τα βάθρα για να στηθεί η γέφυρα.

   Ο υπόλοιπος δρόμος που ενώνει την Νεράϊδα με το Καροπλέσι, δεν είναι ούτε δασικός, ούτε αγροτικός, ούτε κοινοτικός δρόμος, αλλά δρόμος που ενώνει δυό χωριά, όπως είναι οι δρόμοι που ενώνουν όλα τα χωριά και είναι ασυντήρητος από την περιφέρεια εδώ και 15 χρόνια, αλλά δεν είναι κλειστός.

   Η επίκλησή σας, ότι για την μεταφορά της απαιτούνται μεγάλοι γερανοί, οι οποίοι δεν μπορούν να ανέβουν σε εκείνο το σημείο, αν δεν γίνει ο δρόμος, δεν ευσταθεί. Απ’ αυτόν τον δρόμο διέρχονται χρόνια τώρα, μεγάλα φορτηγά που μεταφέρουν ξυλεία. 

   Ρώτησε η περιφερειακή αρχή κάποιον επαγγελματία-μεταφορέα ή ξυλέμπορο με γερανό και μεγάλο φορτηγό, της περιοχής και είπε ότι δεν μπορεί; Απαντήστε μας με ονόματα, ποιόν ρωτήσατε και σας είπε ότι δεν μπορεί!

2. Γιατί δεν προχωρά η κατασκευή της γέφυρας και του «Παραμεγδόβιου» δρόμου Καρδίτσας– Ευρυτανίας - Δ. Ελλάδας;

   Και γι’ αυτό το θέμα επανειλημμένα έχουμε κάνει επερωτήσεις, όμως και η περιφερειακή αρχή Κουρέτα, δεν έδωσε συγκεκριμένη απάντηση, αλλά αναμάσησε όσα έλεγε η προηγούμενη περιφερειακή αρχή Αγοραστού, προσθέτοντας και άλλες ανακρίβειες.

   Κατ’ αρχήν το συνολικό μήκος του δρόμου, δεν είναι 22 χλμ. αλλά 18,7 χλμ. και δεν είναι απλά δρόμος που οδηγεί από τη Νεράϊδα μέχρι το Καρπενήσι, όπως λέχθηκε από τον κ. Τσιάρα, αλλά το τμήμα της Επ. Οδού Καρδίτσας – Καρπενησίου όπως γράφουν οι μελέτες και στην ουσία είναι ο «Παραμεγδόβιος» εθνικής σημασίας δρόμος που ενώνει τη Θεσσαλία με τη Ν/Δ Ελλάδα, αλλά δεν έχει γέφυρα, ούτε άσφαλτο στα 18,7 χλμ.!

   Ο κ. Τσιάρας, ανέφερε, ότι για να γίνει η γέφυρα επι του Μέγδοβα (της οποίας υπάρχει η μελέτη), πρέπει πρώτα να γίνει ο δρόμος πρόσβασης, για να προσεγγίσουμε αυτό το σημείο. Οδός πρόσβασης υπάρχει, αλλά είναι χωματόδρομος και θα μπορούσε να χαλικοστρωθεί μέχρι να γίνει ασφαλτόστρωση, κάτι που δεν κάνει χρόνια τώρα η περιφέρεια, στα 7,732 μέτρα (7,7 χλμ), από την πλευρά του Ν. Καρδίτσας, αλλά καθυστερεί να παραλάβει τις μελέτες, δίνοντας παράταση.

   Ανέφερε μάλιστα, ότι από την πλευρά της Ευρυτανίας, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, δεν έχει κάνει μελέτη, παρά τις οχλήσεις της προηγούμενης περιφερειακής αρχής Αγοραστού. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, σας ενημερώνουμε εμείς ότι έχει προκηρύξει μελέτη,ύψους 1.196.468 ευρώ, με την ονομασία «Ολοκλήρωση μελετών οδού Βίνιανης – Μαυρομμάτας – όρια Ν. Ευρυτανίας», μήκους 11 χλμ., αλλά δεν προχωρά στην ασφαλτόστρωση του δρόμου, γιατί η Περιφέρεια Θεσσαλίας δεν φτιάχνει την γέφυρα στον Μέγδοβα.

   Επικαλέστηκε επίσης ότι στο τμήμα του δρόμου (7,7 χλμ), που ανήκει στο Ν. Καρδίτσας, υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα κατολισθήσεων, ότι ο δρόμος αυτός χαρακτηρίζεται από δυσμενή γεωμετρικά αλλά και λειτουργικά χαρακτηριστικά και ίσως χρειαστεί αλλαγή της χάραξης.

   Οι κάτοικοι της περιοχής, μας βεβαιώνουν ότι δεν υπάρχουν κατολισθητικά φαινόμενα και απόδειξη σε αυτό είναι ότι ενώ είναι ασυντήρητος τόσα χρόνια, σήμερα μέσα στο χειμώνα είναι ανοιχτός και μπορεί να κινηθεί όχημα από τη Νεράϊδα μέχρι την γέφυρα. Με μια επίσκεψη επίσης  με το αυτοκίνητο μέχρι του σημείου που είναι να γίνει η γέφυρα, θα διαπιστωθεί ότι είναι εντάξει η υπάρχουσα χάραξη.

   Γεωλογική μελέτη που ανέφερε ο κ. Τσιάρας, συντάχθηκε και από την εταιρεία που έκανε την μελέτη της γέφυρας (για την γέφυρα & τις προσβάσεις της από το 2015). Γεωλογική μελέτη συντάχθηκε όμως και από την εταιρεία ΓΕΩΤΕΡ τον Ιούνιο του 2022 για τα υπόλοιπα 6.602 μέτρα του δρόμου. Αυτή τη μελέτη δεν την παρέλαβε η περιφερειακή αρχή, αλλά δίνει παράταση, χωρίς να εξηγεί πειστικά γιατί!

   Η μελέτη που εκπόνησε η Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, με αντικείμενο την γεφύρωση του ποταμού Μέγδοβα στον επαρχιακό δρόμο Καρδίτσας – Καρπενησίου, στο τμήμα της Π. Ε. Καρδίτσας, δεν είναι τωρινή, αλλά από το 2015 και αναρωτιόμαστε γιατί δεν προχώρησαν στην κατασκευή της γέφυρας στον Μέγδοβα, ούτε η προηγούμενη, ούτε η σημερινή περιφερειακή αρχή, όπως αξιώνουν οι κάτοικοι;

   Ξαναρωτάμε, το αναπάντητο βασικό ερώτημα της επερώτησης: την μελέτη, με ονομασία «Ολοκλήρωση μελετών Επ. Οδ. Καρδίτσας - Καρπενησίου», την παραλάβατε από την ΓΕΩΤΕΡ ή δώσατε και δεύτερη παράταση;

   Όλα αυτά που «απαντά» η περιφερειακή αρχή, είναι υπεκφυγές και ανακρίβειες όπως έκανε και η προηγούμενη περιφερειακή αρχή, για να δικαιολογήσει το γεγονός ότι δεν προχωρά τόσα χρόνια η κατασκευή γέφυρας επι του Μέγδοβα ποταμού και αντίστοιχα η ασφαλτόστρωση των 7,7 χλμ. του «παραμεγδόβιου» δρόμου από την πλευρά του Ν. Καρδίτσας, ώστε να συνδεθεί με το Ν. Ευρυτανίας.

   Η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας, θα συνεχίσει να διεκδικεί την επίλυση των δίκαιων αιτημάτων των κατοίκων των ορεινών χωριών του Δ. Καρδίτσας, για την μεταφορά και τοποθέτηση της γέφυρας «Μπέλευ» από τη θέση «Καραϊσκάκη» του Πάμισου, στον ποταμό Μέγδοβα, στη θέση «Ρογκάκια» μεταξύ Καροπλεσίου - Νεράιδας και για την κατασκευή της γέφυρας και του «Παραμεγδόβιου» δρόμου Καρδίτσας – Ευρυτανίας - Δ. Ελλάδας.

e-max.it: your social media marketing partner

 

ix7

mbgif2

 

vasilakos katheto

cactus1

pilatos katheto

 

 

  

 

 

 

 

!-- Go to www.addthis.com/dashboard to customize your tools -->