ΑΡΘΡΑ
Typography

Την εποχή που στην Ευρώπη ο σιδηρόδρομος αναγεννάται, με την εκκίνηση τρένων υδρογόνου, τρένων με μπαταρίες και άλλων τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον, την εποχή που έχουν επανέλθει τα nighttrains και συνδέουν χώρες και πόλεις σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 800 χιλιομέτρων, στην Ελλάδα, δυστυχώς, ο σιδηρόδρομος δεν έχει αναταχθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορεί να ανταγωνίζεται ισάξια την υπόλοιπη Ευρώπη, ούτε βέβαια και τα άλλα εγχώρια μέσα μεταφοράς.


Ίσως οι πιο αισιόδοξοι να σκέφτονται πως η αποκατάσταση του δικτύου, υπό όρους μπορεί να αποτελέσει μια αφορμή για ένα restartγια μια επανεκκίνηση του μέσου με επενδύσεις που θα αλλάξουν την εικόνα του δικτύου, το οποίο τα τελευταία 100 χρόνια -πλην ελαχίστων- εξαιρέσεων είναι ίδιο. Άλλωστε παρά τις δυσλειτουργίες, ο σιδηρόδρομος αποτέλεσε για δεκαετίες το προσφιλέστερο μέσο μαζικής μεταφοράς για τον Έλληνα.
Μέχρι τότε όμως υπάρχουν πρακτικά προβλήματα που χρήζουν άμεσης επέμβασης κι αντιμετώπισης. Σήμερα οι πολίτες του Νομού Καρδίτσας προκειμένου να χρησιμοποιήσουν ως μέσο μεταφοράς τον σιδηρόδρομο καλούνται να προσεγγίσουν τον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου. Όσο λειτουργούσε η τοπική γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, η τοπική αμαξοστοιχία σταματούσε υποχρεωτικά για αποβίβαση και επιβίβαση στους σταθμούς των Σοφάδων, της Καρδίτσας, των Τρικάλων και της Καλαμπάκας. Ενδιάμεσα υπήρχαν προαιρετικές στάσεις σε Φανάρι- Μαγούλα. Η προσπάθεια αποκατάστασης της μεταφοράς των επιβατών από τον Παλαιοφάρσαλο στη Δυτική Θεσσαλία όπως λαμβάνει χώρα με τα ναυλωμένα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ λεωφορεία, δεν επαρκεί, μιας και αυτά δεν περιλαμβάνουν όλες τις υποχρεωτικές στάσεις όπως συνέβαινε με την τοπική αμαξοστοιχία. Μάλιστα, μετά το πρόσφατο αναγγελθέν «λουκέτο» των εκδοτηρίων των εισιτηρίων των «πρώην» πλέον σταθμών των Τρένων σε Καρδίτσα και Τρίκαλα, το πρόβλημα μεγεθύνεται αφού πλέον προκύπτουν πολύ σοβαρά ζητήματα ως προς την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Για τον λόγο αυτό, ζήτησα από τον κοινοβουλευτικόεκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ, και τον αντίστοιχο Τομεάρχη Μεταφορών και Υποδομών, να λάβουνάμεσα την κοινοβουλευτική πρωτοβουλία και να κατατεθεί ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων με την οποία θα ζητώνται διευκρινήσεις σχετικά με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για την πλήρη αποκατάσταση των κάθετων αξόνων, των γραμμών Λάρισας – Βόλου και Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας, καθώς και για την μέριμνα που έχει λάβει ή θα λάβει το Υπουργείο για την εξυπηρέτηση των πολιτών της Δυτικής Θεσσαλίας έως την ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης. Το αίτημά μου έγινε δεκτό και τις επόμενες μέρες θα κατατεθεί η σχετική ερώτηση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

Δρ. Παπαγεωργίου Σωτήρης,
Διδάκτωρ Παν/ίου Ιωαννίνων
Διδάσκων Παν/ίου Θεσσαλίας
Γενικός Γραμματέας Δικτύου Επιστημόνων και μέλος της Κεντρικής Πολ. Επιτροπής ΠΑΣΟΚ

e-max.it: your social media marketing partner
!-- Go to www.addthis.com/dashboard to customize your tools -->