Το «ξεπερασμένο» παζάρι της Καρδίτσας

ΑΡΘΡΑ
Typography

Το παζάρι της Καρδίτσας ξεκίνησε και για ακόμη μια χρονιά χιλιάδες συντοπίτες μας θα αφιερώσουν μια-δυο ώρες, ολοκληρώνοντας πιθανότατα τη βόλτα τους με επιδόρπιο τον καθιερωμένο… χαλβά.

Το παζάρι της Καρδίτσας, ασχέτως αν ο εμπορικός κόσμος εδώ και χρόνια θέλει να το εξαφανίσει είναι θεσμός για την πόλη. Υπολογίζεται ότι θα τζιράρει κοντά στο 1,5 εκατ. ευρώ. Το γιατί αυτό το ποσό θα διακινηθεί σε μια εβδομάδα μεταξύ «παραγκών με λαμαρίνες και τεντών με λινάτσες» και δεν θα πέσει στην τοπική αγορά, θα πρέπει να απασχολήσει πρώτα από όλους τους ντόπιους επαγγελματίες. Αν θεωρούν λύση την κατάργησή του, βλέπουν απλά το δέντρο και όχι το δάσος.

pazari enarxi1

Φυσικά και η αγορά της Καρδίτσας δεινοπαθεί. Με τους εµπόρους της πόλης να προσπαθούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους (στην εφορία, τις ΔΕΚΟ, στα ασφαλιστικά ταµεία κλπ). Αν καταργηθεί το παζάρι θα λυθούν τα παραπάνω; Προφανώς και όχι.

Για να μην παρεξηγηθώ ξεκαθαρίζω ότι είμαι υπέρ της κατάργησης. Οχι γιατί θα λύσει προβλήματα, αλλά γιατί πλέον είναι ξεπερασμένο. Ετσι κι αλλιώς το έχει αντικαταστήσει το «μεγάλο παζάρι του ίντερνετ».

Ναι, κάποτε, πριν δεκαετίες το παζάρι έδινε πνοή στην πόλη. Και εξυπηρετούσε και το σκοπό του. Όµως τώρα στην αγορά συναντάς τα πάντα και σε πολύ προσιτές τιµές. Και αν δεν το βρίσκεις στην τιμή που το θες πληκτρολογείς «www….» και το βρίσκεις. Αλλά το «διαδικτυακό παζάρι», είναι μια άλλη ιστορία.

Προσωπικά πιστεύω ότι οι ηλικίες των 40,50,60+ ετών ξοδεύουν λεφτά στο παζάρι όχι µε την πραγματική αναγκαιότητα αλλά με τις αναµνήσεις τους. Απλά υπάρχει στις µνήµες τους, στη θύµησή τους. Ως πιτσιρικάδες «κλαψούριζαν» για το παιχνίδι, η μαμά κοιτούσε ρούχα, φόρμες κλπ και ο πατέρας εργαλεία και ραδιοφωνάκια. Οικεία εικόνα για τους περισσότερους. Τώρα ο «πιτσιρικάς» ή η «πιτσιρίκα» έγινε πατέρας ή μαμά (ή και παππούς ή γιαγια) και έχει έναν άλλο μπόμπιρα που κλαψουρίζει.

Να καταργηθεί λοιπόν. Αλλά οφείλουν οι τοπικοί παράγοντες, µε πρόγραµµα και σχέδιο για το τι θέλουν να κάνουν, να προβάλουν τις τοπικές επιχειρήσεις. Ας ενισχυθεί η Εμποροβιοτεχνική Εκθεση,( εδώ σηκώνει μπόλικη συζήτηση το αν σε μια έκθεση μπορούν να πωλούνται από τρακτέρ μέχρι… καραμέλες) ή το… πρωτοεμφανιζόμενο «Εκπτωτικό Χωριό» ή οτιδήποτε άλλο σκεφτούν. Και φυσικά οφείλουν από την πλευρά τους οι επαγγελματίες να είναι «σωστοί» απέναντι στον καταναλωτή.

Μέχρι τότε το επιδόρπιο θα είναι …χαλβάς φαρσαλινός.

Κ.Π

pazari enarxi2

pazari enarxi6

e-max.it: your social media marketing partner