Εκπτωτικό Χωριό «με το παζάρι» ή «ενάντια στο παζάρι»;

ΑΡΘΡΑ
Typography

Ο τίτλος του άρθρου αποτέλεσε ερώτησή μας στον πρόεδρο του ΕΒΕ Καρδίτσας Γιώργο Ντενίση το μεσημέρι της Παρασκευής στη συνέντευξη τύπου ενόψει της έναρξης λειτουργίας του 1ου Εκπτωτικού Χωριού στις καπναποθήκες.


«Και τα δυο» απάντησε ο κ. Ντενίσης, απαντώντας καταφατικά στη διευκρινιστική μας ερώτηση αν μεταξύ των στόχων είναι η «εκμετάλλευση» των επισκεπτών του παζαριού, αλλά ξεκαθαρίζοντας παράλληλα ότι το ΕΒΕ Καρδίτσας είναι «ενάντια σε όλα τα παζάρια».
Επιχειρηματολογώντας είπε ότι το 80%-90% των «παζαριωτών» δεν είναι Καρδιτσιώτες και την περίοδο εκείνη «φεύγουν» από το Ν. Καρδίτσας 1,6 εκατ. ευρώ. Τι μένει; Το ενοίκιο στο Δήμο Καρδίτσας.
Πάμε όμως να δούμε και την ουσία…
Καταρχήν οτιδήποτε γίνεται που στοχεύει στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και δη των επαγγελματιών που «πλήρωσαν γερά τη νύφη» των μνημονίων, είναι στην θετική κατεύθυνση. Ως εκ τούτου και το «Εκπτωτικό Χωριό» είναι κάτι θετικό. Φυσικά, σ’ αυτή την πρώτη διοργάνωση και παραλείψεις θα διαπιστωθούν και λάθη θα υπάρξουν. Λογικό είναι σε καθετί καινούριο.
Το ζήτημα είναι τι «χαρακτήρα» θα αποκτήσει το Εκπτωτικό Χωριό. Και εδώ προκύπτει μια σειρά ερωτημάτων που τις απαντήσεις θα τις δώσουν όχι τόσο οι Διοικούντες του ΕΒΕ αλλά κυρίως οι επαγγελματίες που θα συμμετάσχουν. Αν η απάντηση είναι «μια βόλτα κι από εδώ για όσους επισκεφτούν το παζάρι» το ζήτημα είναι απλό και δεν χρειάζεται ανάλυση.
Πάντως ο στόχος του ΕΒΕ σίγουρα δεν είναι αυτός.
Προσωπική μας άποψη είναι ότι οι ίδιοι οι έμποροι μπορούν να διαμορφώσουν «τοπική καταναλωτική συνείδηση». Επιτυγχάνεται αυτό σήμερα; Σε μικρό βαθμό μάλλον. Προφανώς υπάρχουν και αιτίες. Οι ίδιοι οφείλουν να τις εντοπίσουν και να τις αντιμετωπίσουν. Κανένας Καρδιτσιώτης δεν έχει όρεξη να φεύγει από την πόλη του και να ψωνίζει από αλλού όταν μπορεί να βρει εδώ αυτό που θέλει, στην ποιότητα που το θέλει και σε ανταγωνιστική τιμή.
Κάποτε ο εμπορικός κόσμος της Καρδίτσας είχε αντιμετωπίσει σχεδόν φοβικά το άνοιγμα Εμπορικού Κέντρου στο Αγναντερό. Μέχρι και συνεντεύξεις τύπου είχαν δοθεί. Τι έγινε; Το εμπορικό κέντρο σε λίγα χρόνια έκλεισε. Διότι οι κάτοικοι της Καρδίτσας και των Τρικάλων διαπίστωσαν πολύ γρήγορα ότι δεν είχαν κανένα απολύτως λόγο να ψωνίζουν από εκεί.
Επίσης, πριν αρκετά χρόνια είχαμε γίνει μάρτυρες ενός ακόμη απίστευτου «φοβικού συνδρόμου». Υπήρξαν έμποροι που δυσανασχετούσαν με την κατασκευή του δρόμου Καρδίτσα-Λάρισα, γιατί ο κόσμος «θα ψώνιζε από τη Λάρισα». Σοβαρολογούμε… Κάποιοι πίστευαν ότι ο κόσμος μπορεί να «μαντρωθεί» ή κάποιος που θέλει να αγοράσει ένα ζευγάρι παπούτσια θα κάνει μιάμιση ώρα δρόμο, θα πληρώσει κανά 20αρικο βενζίνη «πήγαινε – έλα» και δεν θα το πάρει από την Καρδίτσα αν το βρει όπως επιθυμεί (τιμή-ποιότητα).
Επανερχόμαστε όμως στο Εκπτωτικό Χωριό και για τον «χαρακτήρα» που θα αποκτήσει, αν καθιερωθεί. Έχουμε την αίσθηση ότι αυτή τη στιγμή μάλλον κυριαρχεί το «ξεκινάμε και βλέπουμε».
Το βέβαιο είναι ότι ο κόσμος που θα επισκεφτεί το «Εκπτωτικό Χωριό» θέλει να βρει προϊόντα σε καλύτερες τιμές από ότι στα καταστήματα. Για να δικαιολογήσει τουλάχιστον το όλο εγχείρημα και το όνομά του. Και για να είμαστε ειλικρινείς θεωρούμε ότι μπορεί να μακροημερεύσει «με το παζάρι» και όχι «ενάντια στο παζάρι».

Κ.Π

e-max.it: your social media marketing partner