night monimo  vasilakos orthio

 

 

ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Typography

Γράφει η Κατερίνα Χ. Δήμου – Λογοθεραπεύτρια

dimouΌσοι έχουν αντιμετωπίσει ως γονείς τις δυσκολίες μάθησης και όσοι εκπαιδευτικοί έχουν ασχοληθεί με αυτές σε πρακτικό επίπεδο, γνωρίζουν πως οι μαθητές που τις παρουσιάζουν δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, χρειάζονται περισσότερο χρόνο σκέψης ώστε να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του σχολείου και χρήζουν εξειδικευμένης εκπαίδευσης.
Συνεχώς, αναπτύσσονται τεχνολογίες που στοχεύουν στην υποστήριξη αυτών των μαθητών. Δυστυχώς, βεβαίως, στην χώρα μας, οι τεχνολογίες αυτές καθώς επίσης και η υιοθέτηση τους από το εκπαιδευτικό μας σύστημα, βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Το αποτέλεσμα είναι πως ενώ οι τεχνολογίες αυτές προσφέρουν δυνατότητες και αποδεδειγμένα τρανταχτά αποτελέσματα, οι μαθητές με δυσκολίες μάθησης στην Ελλάδα αδυνατούν να επωφεληθούν από την χρήση τους.

Έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί παγκοσμίως έχουν αποδείξει πως οι μαθητές με δυσκολίες μάθησης καταφέρνουν μέσω της χρήσης των τεχνολογιών αυτών να παρουσιάσουν σημαντικά και θεαματικά μαθησιακά αποτελέσματα. Οι τεχνολογίες αυτές βοηθούν τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και τους διευκολύνουν με την πολύ-αισθητηριακή προσέγγιση, με την παροχή προτύπων επιθυμητής συμπεριφοράς, με οπτικο-ακουστικά ερεθίσματα που προσφέρουν οι Η/Υ, με διάφορα είδη λογισμικού για τη διόρθωση των λαθών, με διάφορα gadgets (ειδικά πληκτρολόγια, οθόνες αφής, πληκτρολόγιο αναγνώρισης της ομιλίας και της σύνθεσης του ήχου) που βοηθούν στην ανάπτυξη και τη βελτίωση του λόγου, στην αντιμετώπιση δυσκολιών μνήμης και συγκέντρωσης και την αντιμετώπιση των πολλαπλών δυσκολιών ανάγνωσης και γραφής.
Είναι σαφές λοιπόν, πως οι δυσκολίες είναι πολλές και αρκετές φορές διαφέρουν, γι’ αυτό και επιβάλλεται διαφορετική και κατάλληλη προσέγγιση για την καθεμιά. Ωστόσο, θα πρέπει να γίνει σίγουρα κατανοητό πως η χρήση των νέων τεχνολογιών βοηθά και αποδίδει τα μέγιστα εάν είναι συνδεδεμένη και με το διδακτικό έργο. Η ουσιαστική ενίσχυση και η σίγουρη επιτυχία των νέων τεχνολογιών είναι μέρος της μαθησιακής διαδικασίας! Άλλωστε, είναι πλέον σίγουρο πως οι νέες τεχνολογίες που έχουν εδραιωθεί στην προσέγγιση των δυσκολιών μάθησης είναι ένα ελκυστικό και αποτελεσματικό μέσο όταν ενσωματώνονται στο μαθησιακό πλαίσιο με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού.
Το δικαίωμα στην εκπαίδευση ισχύει για όλους. Η χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση μπορεί να δώσει την ευκαιρία σε πολλούς μαθητές με δυσκολίες μάθησης, να ανακαλύψουν και να καλλιεργήσουν τις δυνατότητες και δεξιότητες τους. Στην εποχή μας, όπου η τεχνολογία αποτελεί μέρος της καθημερινότητας, κανείς μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες ή οποιαδήποτε μορφή δυσκολίας δεν θα πρέπει να μένει στο περιθώριο. Η ανάπτυξη μιας διαφορετικής οπτικής καθώς και η ουσιαστική αξιοποίηση της τεχνολογίας , απαιτείται από οποιονδήποτε αρμόδιο εκπαιδευτικό φορέα παγκοσμίως.
Κατερίνα Χ. Δήμου – Λογοθεραπεύτρια
Πτυχιούχος ΑΤΕΙ Ηπείρου
Εξειδίκευση Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Ειδική εκπαίδευση: Αποκατάσταση ομιλίας, κατάποσης, γνωστικών λειτουργιών μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο

e-max.it: your social media marketing partner

  

 

 

giovani teliki

 kafes2

 night monimo