vasilakos2018

Οι συνέπειες της καθυστερημένης λογοθεραπείας

ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Typography

Κατερίνα Χ. Δήμου – Λογοθεραπεύτρια

dimouΟι δυσκολίες/διαταραχές λόγου και ομιλίας είναι ένα θέμα που απασχολεί συχνά τους γονείς. Περίπου γύρω στην ηλικία των 3 ετών οι γονείς αρχίζουν να θορυβούνται περισσότερο και να αναζητούν τη γνώμη ειδικού όταν το παιδί έχει φτωχό λεξιλόγιο, παρουσιάζει δυσκολίες στην άρθρωση ή έχει ανύπαρκτο ή μειωμένο προφορικό λόγο συγκριτικά με παιδιά της ίδια ηλικίας.
Η καθυστέρηση αυτή στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας έχει αρνητικές συνέπειες αρχικά στη κοινωνικοποίηση, τη συμπεριφορά, τη σχολική ετοιμότητα των νηπίων αλλά και την ποιότητα της ζωής τους στο σύνολό της. Οι δυσκολίες και οι διαταραχές οι οποίες δεν εντοπίζονται εγκαίρως επιφέρουν σταδιακά μακροχρόνια προβλήματα στην μάθηση, την κοινωνική προσαρμογή, τη συμπεριφορά, την καθημερινότητα καθώς και την αυτοεκτίμηση των παιδιών.

Πιο συγκεκριμένα, οι δυσκολίες λόγου και ομιλίας που «περιμένουν» το παιδί να τις ξεπεράσει χωρίς ουσιαστική βοήθεια είναι αυτές που το καθιστούν και ευάλωτο διαφοροποιώντας το πρώτα από τα παιδιά της ηλικίας του. Το παιδί συχνά λαμβάνει αποδοκιμασία και αρνητισμό από το οικείο περιβάλλον του. Οι δυσκολίες λοιπόν, που δεν εντοπίζονται εγκαίρως προκαλούν εχθρικές αντιδράσεις και αρνητικά συναισθήματα στα παιδιά παρεμποδίζοντας την κοινωνικοποίηση, τους στόχους και τη φαντασία τους και οδηγούν σε μια γενικότερη μη τυπική ψυχοκοινωνική εξέλιξη.
Στις ‘μέρες μας υπάρχουν πολύτιμες, διαγνωστικές και λειτουργικές μέθοδοι ανίχνευσης των δυσκολιών λόγου και ομιλίας, οι οποίες με τις κατάλληλες γνώσεις γίνονται ισχυρά εργαλεία βελτίωσης και εξάλειψης των δυσκολιών αυτών. Στην προσχολική ηλικία ο ρυθμός μάθησης του ανθρώπου όσο και η ταχύτητα της ανάπτυξης του βρίσκονται στο αποκορύφωμά του. Με την πρώιμη αναγνώριση και την κατάλληλα προσαρμοσμένη θεραπευτική αντιμετώπιση τα παιδιά καταφέρνουν να αναπτύξουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους σε όλους τομείς καθώς και να βελτιωθούν σε αρκετούς από αυτούς.
Η εκπαίδευση των παιδιών θα πρέπει σαφώς να αποσκοπεί στην ενημέρωση του παιδιού, των γονέων ή των οικείων του και των εκπαιδευτικών του για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Μέσα από την πλήρη και ουσιαστική αξιολόγηση προτείνεται και το άμεσο πρόγραμμα αποκατάστασης για το οποίο συνήθως χορηγείται γνωμάτευση με σκοπό την κάλυψη της δαπάνης από τα ασφαλιστικά ταμεία. Η λογοθεραπεία είναι η αποτελεσματικότερη μέθοδος αποκατάστασης στις δυσκολίες αυτές καθώς προλαβαίνει περαιτέρω επιβλαβείς επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των παιδιών και την σχολική τους επίδοση.
Άλλωστε, ο έγκαιρος εντοπισμός και κατ’ επέκταση η έγκαιρη αντιμετώπιση εξασφαλίζει στο μέγιστο βαθμό την ταχύτερη και ουσιαστικότερη αποκατάσταση των δυσκολιών.
Δε διστάζουμε, Δε καθυστερούμε !!
Ενημερωνόμαστε Έγκαιρα και Έγκυρα!!

Κατερίνα Χ. Δήμου – Λογοθεραπεύτρια
Πτυχιούχος ΑΤΕΙ Ηπείρου
Εξειδίκευση Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Ειδική εκπαίδευση: Αποκατάσταση ομιλίας, κατάποσης, γνωστικών λειτουργιών μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο

e-max.it: your social media marketing partner

 kafes2

 

 giovani teliki