vasilakos2018

Η χρησιμότητα των βιβλίων στην εξέλιξη της επικοινωνίας του παιδιού

ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Typography

Γράφει η Κατερίνα Χ. Δήμου – Λογοθεραπεύτρια

dimouΗ ανάπτυξη και η βελτίωση της επικοινωνίας ξεκινά πολύ νωρίς και πριν από την εμφάνιση της πρώτης λέξης. Οι γονείς είναι τα πιο κατάλληλα πρόσωπα που μπορούν να βοηθήσουν το παιδί, αφού περνούν τον περισσότερο χρόνο μαζί του καθ΄ όλη την διάρκεια της ημέρας, γνωρίζουν τις ιδιαίτερες προτιμήσεις του και είναι πρότυπα μίμησης για τα παιδιά τους.
Πολλοί γονείς δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στις δεξιότητες επικοινωνίας του παιδιού τους και αρκετοί από αυτούς διακρίνουν από πολύ νωρίς δυσκολίες στην επικοινωνία που ενδεχομένως εμφανίσει το παιδί, είτε συγκρίνοντάς το παιδί τους με άλλα παιδιά της ίδιας ηλικίας είτε λαμβάνοντας ενημέρωση από παιδιάτρους, νηπιαγωγούς και οικείους.
Υπάρχει πληθώρα τρόπων, τεχνικών, ασκήσεων και δραστηριοτήτων. Ο κάθε γονιός δηλαδή έχει στη διάθεση του ένα ευρύ υλικό ώστε να βοηθήσει και να δώσει κατευθύνσεις στο παιδί για την βελτίωση της επικοινωνίας και της ομιλίας του. Ένας από αυτούς τους τρόπους, διαχρονικός και πάντα αποτελεσματικός είναι η ανάγνωση των βιβλίων.
Τα παιδικά βιβλία και παραμύθια πάντα αποτελούσαν ένα εξαιρετικά αποδοτικό εργαλείο για την ανάπτυξη της επικοινωνίας των παιδιών. Λαμβάνοντας πάντα υπ’ όψη την ηλικία του κάθε παιδιού χρησιμοποιούμε τα βιβλία ώστε να βοηθήσουμε το παιδί σε οποιοδήποτε τομέα ανάπτυξης (όχι μόνο στις επικοινωνιακές δεξιότητες) παρουσιάζει δυσκολίες.
Με την ανάγνωση ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας, ενισχύουμε πρωτίστως τον εμπλουτισμό λεξιλογίου. Έπειτα, ενισχύουμε τη συγκέντρωση προσοχής και την οπτική αντίληψη καθώς μπορούμε να κάνουμε διαδραστική ανάγνωση την οποία τα παιδιά λατρεύουν. Δημιουργώντας απορίες στα παιδιά γύρω από το κείμενο ενδυναμώνουμε το σημασιολογικό περιεχόμενο και την κατανόηση ακριβώς επειδή το παιδί από μόνο του πια ωθείτε να συμμετέχει σε μία αρχική μορφή διαλόγου.
Μέσω των βιβλίων τα παιδιά κατακτούν μόνο οφέλη και αναπτύσσουν πολλές δεξιότητες σημαντικότατες για την εξέλιξη τους. Φέρνοντας το παιδί σε επαφή με τον κόσμο των βιβλίων από τόσο νωρίς και σε αυτή την τρυφερή ηλικία το ωθούμε να τα αγαπήσει, να αναπτύξει μια ισχυρή σχέση με τους γονείς και συγχρόνως ενισχύουμε σημαντικά τους τομείς ανάπτυξης του που ίσως υστερεί σε συνδυασμό πάντα με την λεκτική επιβράβευση και την υποστήριξη μας σε οποιαδήποτε δυσκολία παρουσιαστεί.
Κατερίνα Χ. Δήμου – Λογοθεραπεύτρια
Πτυχιούχος ΑΤΕΙ Ηπείρου
Εξειδίκευση Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Ειδική εκπαίδευση: Αποκατάσταση ομιλίας, κατάποσης, γνωστικών λειτουργιών μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο

e-max.it: your social media marketing partner

 kafes2

 

 giovani teliki