bronx delivey2 levelgif

   vasilakos anoigoume xiroskarpos2

 

 

ΝΕΑ
Typography

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα που λάνσαρε το υπουργείο Ανάπτυξης, μέσω της οποίας οι καταναλωτές μπορούν να δουν την τιμή κάθε προϊόντος ανά σούπερ μάρκετ και να φτιάξουν ολόκληρη λίστα με ψώνια - Η εφαρμογή υποδεικνύει σε ποια αλυσίδα ο λογαριασμός θα είναι μικρότερος

Στο απόλυτο εργαλείο για την ενημέρωση του καταναλωτή, την τόνωση του ανταγωνισμού στην αγορά και παράλληλα τη διατήρηση χαμηλών τιμών σε βασικά προϊόντα αναμένεται να εξελιχθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής που λάνσαρε το υπoυργείο Ανάπτυξης.

e katanalotis1

Πρόκειται ουσιαστικά για μια εφαρμογή μέσω της οποίας οι καταναλωτές μπορούν να δουν αφενός την τιμή κάθε προϊόντος ανά σούπερ μάρκετ και αφετέρου να φτιάξουν ολόκληρη λίστα με τα ψώνια που θέλουν να κάνουν, με την εφαρμογή να υποδεικνύει στη συνέχεια σε ποια αλυσίδα ο λογαριασμός θα είναι μικρότερος. Μάλιστα διαθέτει και
διαδικτυακό χάρτη ώστε να εντοπίζει τα πλησιέστερα στον καταναλωτή καταστήματα των αλυσίδων που ο ίδιος θα επιλέξει. Σημαντικό στοιχείο, επίσης, αποτελεί ότι μέσω της εφαρμογής ο καταναλωτής μπορεί να βλέπει τη διαχρονική εξέλιξη της μέσης τιμής των βασικών αγαθών όπως αυτή διαμορφώνεται.

Αν και η λειτουργία της εφαρμογής ήταν σε πιλοτικό στάδιο, δεδομένου ότι έως σήμερα ενημερωνόταν εθελοντικά από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και για ένα καλάθι βασικών αγαθών ενός νοικοκυριού το οποίο δεν ξεπερνούσε τους 1.500 κωδικούς, από αύριο αυτό αλλάζει.

Και τούτο καθώς υπεγράφη προ ημερών η υπουργική απόφαση που ενεργοποιεί την από τον νόμο υποχρέωση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ στις οικονομικές καταστάσεις του 2018 να δηλώνουν τις τιμές που έχουν στα προϊόντα που διαθέτουν. Στην περίπτωση δε που κάποια αλυσίδα είτε δεν ενημερώνει είτε αναρτά λάθος και παραπλανητικές τιμές, τότε προβλέπονται και πρόστιμα, τα οποία ξεκινούν από 1.000 ευρώ και μπορούν να φτάσουν τα 100.000 ευρώ κατά περίπτωση και με βάση τον κύκλο εργασιών της επιχείρησης. Μαζί με την υποχρέωση των σούπερ μάρκετ ξεκινά και η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων, με στόχο το επόμενο διάστημα να είναι πληρέστερη και η πληροφόρηση, κάτι που θα ξεκλειδώσει και ακόμα μία υπηρεσία της εφαρμογής, αυτή του σκαναρίσματος προϊόντων και της άμεσης πληροφόρησης για την τιμή του ανά αλυσίδα!

Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή και το υπουργείο Ανάπτυξης γενικότερα θέλουν να καταστήσουν την εφαρμογή «βιτρίνα» του οργανωμένου λιανεμπορίου, όπου κανείς θα μπορεί να έχει την πλήρη εικόνα της αγοράς.

«Η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Ανάπτυξης και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή έχει θέσει, από την πρώτη στιγμή, στο επίκεντρο των δράσεών της την ενίσχυση του ανταγωνισμού της αγοράς μέσω της ισχυρής εποπτείας και της διαφάνειας στην τιμολογιακή πολιτική», σημειώνει στο «b.s.« ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Πάνος Σταμπουλίδης και προσθέτει: «Η δυνατότητα πρόσβασης τόσο των καταναλωτών όσο των παραγωγών και των εμπόρων στα ανοιχτά δεδομένα ενισχύει αφενός τον υγιή ανταγωνισμό και αφετέρου την καταναλωτική κινητικότητα. Το e-Καταναλωτής ήρθε για να μείνει και να αποτελεί αξιόπιστο θεσμικό πληροφοριακό σύστημα για τον τιμάριθμο στα τρόφιμα καύσιμα και άλλα αγαθά».

Η αγορά υγρών καυσίμων
Το σχέδιο προβλέπει την επέκταση της εφαρμογής και στην αγορά των καυσίμων, κάτι που, σύμφωνα με τον κ. Σταμπουλίδη, αναμένεται να γίνει ως το τέλος του μήνα. Ηδη η εταιρεία Warply, που δημιούργησε και έχει αναλάβει την ευθύνη υποστήριξης της πλατφόρμας, εργάζεται πάνω στη διασύνδεση του γνωστού έως σήμερα Παρατηρητηρίου Τιμών

Υγρών Καυσίμων (fuelprices.gr) με την πλατφόρμα ώστε να είναι άμεση η ενημέρωση των καταναλωτών για τις τιμές στην τοπική τους αγορά.

«Η εφαρμογή e-Καταναλωτής αποτελεί την πλέον σύγχρονη μορφή του παρατηρητηρίου τιμών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Ενα εύχρηστο ψηφιακό μέσο-εργαλείο διαθέσιμο σε κάθε καταναλωτή για να κάνει έρευνα αγοράς και να ενημερώνεται για τις καλύτερες τιμές και τις πλέον συμφέρουσες αγορές», σημειώνει ο κ. Σταμπουλίδης.

Ενημέρωση για αντισηπτικά
Η χρησιμότητα της εφαρμογής ως εργαλείου ενημέρωσης του κοινού φάνηκε εν μέσω της καραντίνας του κορωνοϊού, αφού χρησιμοποιήθηκε από τη Γ.Γ. Εμπορίου προκειμένου να καταδείξει τις αλυσίδες που είχαν διαθεσιμότητα αντισηπτικών. Μάλιστα υπάρχει ειδικό μπάνερ στην αρχική σελίδα της εφαρμογής που ενημερώνει για τα αντισηπτικά προϊόντα τα οποία είναι διαθέσιμα (μαζί με τις τιμές τους) από τις αλυσίδες.

Εξάλλου, η ανάδειξή του ως εργαλείου φαίνεται και από το γεγονός ότι, μεταξύ άλλων, διαθέτει υπηρεσία άμεσης επικοινωνίας με τη Γενική Γραματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, ενημέρωση πάνω σε ιδιαίτερα χρήσιμα ζητήματα (νομικά, καταγγελιών, επίλυσης διαφορών κ.ο.κ.)

Στο πρώτο δίμηνο της λειτουργίας της την πλατφόρμα έχουν κατεβάσει 25.000 χρήστες με το 65% εξ αυτών να τη χρησιμοποιεί συστηματικά. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει γίνει προωθητική ενέργεια εκ μέρους του υπουργείου ή του Οργανισμού Κεντρικής Αγοράς Αθηνών. Η ενεργοποίησή της έγινε σταδιακά ξεκινώντας από το
λειτουργικό σύστημα Android, ενώ τον περασμένο μήνα διατίθεται και σε iOS.

 

πηγη: protothema.gr

e-max.it: your social media marketing partner

mbgif2

 

joinbanner2

eve topiki agora2

bronx delivey1

 

 

 

!-- Go to www.addthis.com/dashboard to customize your tools -->