ΝΕΑ
Typography

Το web έχει αλλάξει εντελώς τις ζωές μας, αλλά και το νόημα ορισμένων λέξεων, που άλλα σήμαιναν στα 90's και πλέον έχουν διαφορετικό νόημα.

Ο Guardian δημοσίευσε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έρευνα σχετικά με τον τρόπο που το διαδίκτυο έχει επηρεάσει ακόμη και την καθημερινή μας ομιλία. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε πως πλέον, εκατομμύρια Βρετανοί φέρνουν άλλα πράγματα στο νου τους όταν ακούν λέξεις που σχετίζονται με τη φύση, αλλά έχουν εφαρμογή και σε λειτουργίες που συναντούν στο internet, όπως για παράδειγμα οι λέξεις: web, stream, cloud και ούτω καθεξής.

Η έρευνα διεξήχθη από τον δρ. Ρόμπι Λοβ, απόφοιτο γλωσσολογίας από το Πανεπιστήμιο του Λιντς. Ο καθηγητής εξηγεί ότι η γλώσσα αναπαριστά αυτό που είναι σημαντικό για μια κουλτούρα και μια κοινωνία. «Το γεγονός ότι οι έννοιες που σχετίζονται με τη φύση αντικαθίστανται ή χρησιμοποιούνται λιγότερο συχνά δείχνει ότι η φύση σταδιακά γίνεται λιγότερο σημαντική ή αντικαθίσταται από άλλα πράγματα».

Τα παραδείγματα

Παραδείγματος χάρη, η έννοια της λέξης tweet (τιτίβισμα), έχει αλλάξει δραματικά. Το 1990 όλες οι αναφορές που βρέθηκαν αφορούσαν τον ήχο των πουλιών, ενώ το 2010 μόνο μία στις 100 περιπτώσεις διατηρούσε αυτή τη σημασία. Όλες οι υπόλοιπες αναφορές σχετίζονται με δημοσιεύσεις (posts) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media).

Επιπρόσθετα, το 1990 η λέξη ιστός (web) αναφερόταν στον ιστό της αράχνης. Ωστόσο από το 2010 και έπειτα, μόλις 1/10 αναφορές είχε να κάνει με την αράχνη, με όλες τις άλλες να αφορούν το διαδίκτυο. Το 40% των παιδιών που χρησιμοποιούν τη λέξη web αναφέρονται στο διαδίκτυο.

Η λέξη stream (ρυάκι) το 1990 χρησιμοποιείτο πράγματι με τη σημασία του τρεχούμενου νερού, το 2010 μόνο το 36% των αναφορών της έχουν να κάνουν με τη φύση. Το ίδιο παρατηρήθηκε και για τις λέξεις branch (κλαδί), field (αγρός), net (δίχτυ), fibre (ίνα) και cloud (σύννεφο).

Βρέθηκε, επίσης, ότι η σχετική συχνότητα χρήσης πολλών λέξεων που αφορούν τη φύση (lawn-γρασίδι, snow-χιόνι, , picnic- πικνίκ, jungle-ζούγκλα, pond-λίμη, mountain-βουνό, soil-χώμα, rock-πέτρα, bird-πουλί, garden-κήπος και shell-κοχύλι) μειώθηκε, κυρίως μεταξύ των νέων, από το 1990 έως το 2010.

Οι γονείς και οι παππούδες αναγνωρίζουν αυτή την τάση, με το 50% να θεωρεί ότι είναι πιθανότερο τα παιδιά ή τα εγγόνια τους να προσλάβουν τη λέξη web ως διαδίκτυο και όχι ως ιστό αράχνης.
Ο Άντι Μπιρ, τοπικός διευθυντής του οργανισμού στο Μίντλαντς, εξηγεί ότι η σχέση με τη φύση δεν αφορά μόνο το παιχνίδι στο ύπαιθρο αλλά την πραγματική παρατήρηση της φύσης και θέτει ένα ερώτημα: «Αν τα σημερινά παιδιά δεν συνδέονται με τη φύση, ποιος θα προστατεύσει το ύπαιθρο και την άγρια φύση στο μέλλον;».

e-max.it: your social media marketing partner

  vasilakos summer2019

 

 

  karla teliko

giovani teliki

kafes2