ΜΟΥΣΙΚΗ
Typography

Την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου στην αίθουσα της Πληροφορικής του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία στο πλαίσιο του μαθήματος της νεοελληνικής λογοτεχνίας με θέμα «Διδάσκοντας το ρομαντισμό με σύγχρονα μέσα και βιωματικές τεχνικές», μια πρόταση εστιασμένη στη διαπολιτισμική προσέγγιση, τις ΤΠΕ και τις βιωματικές τεχνικές.

Βασική επιδίωξη του εργαστηρίου υπήρξε η διεξαγωγή μιας διδακτικής καινοτόμου πρότασης με δραστηριότητες που αφενός προβλέπονται μέσα στις οδηγίες του υπουργείου, αφετέρου βασίζονται σε σύγχρονες θεωρίες μάθησης.

Με διδακτικά εργαλεία την έρευνα, την παρατήρηση, τις προσομοιώσεις, τις ομάδες εργασίας, τη δραματοποίηση και τη μίμηση ρόλων, αλλά και τη χρήση των ΤΠΕ, οι μαθητές του 1ου τμήματος της Α΄ Λυκείου ενεπλάκησαν σε μια διδακτική διαδικασία πολυφωνική, με ποικιλία και εκπλήξεις.

Πιο συγκεκριμένα οι ομάδες εργασίας δραματοποίησαν στίχους με τεχνικές δραματοθεραπείας και ψυχοδράματος, μελέτησαν διαφορετικά κοινωνιολογικά πλαίσια, σύγκριναν λογοτεχνικά ρεύματα, εξέτασαν σφαιρικά τα ποιήματα μέσα από πολύπλευρες «πύλες εισόδου», αξιοποιώντας τη μουσική, τον κινηματογράφο και τη δημιουργική γραφή.

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία ικανοποίησε κατά πρώτον τους μαθητές που την αξιολόγησαν ως πολύ ενδιαφέρουσα αλλά και την ομάδα των φιλολόγων του σχολείου που την παρακολούθησαν. Εμψυχωτής και συντονιστής της ομάδας των μετεχόντων φιλολόγων υπήρξε ο Σύμβουλος των Φιλολόγων και Παιδαγωγικός Σύμβουλος του Μουσικού Σχολείου κ. Τσιάμαλος. Το όλο εγχείρημα χαιρέτησε ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Λίτσιος, ο οποίος και επιβράβευσε την προσπάθεια.

Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι το καινοτόμο αυτό μάθημα, που διήρκεσε ένα σχολικό δίωρο, υποβλήθηκε, εντάχθηκε επιτυχώς στο πρόγραμμα ΕΕΠΕΚ και θα παρουσιαστεί στο Διεθνές Συνέδριο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας στη Λάρισα την ερχόμενη εβδομάδα.

Τη διδακτική ομάδα πλαισίωσαν οι φιλόλογοι: Κουφογιάννης Ευθύμιος, Κοντού Σοφία Σκαμπαρδώνη Αγορίτσα, Τσιανάκα Μελίνα και Φούφα Βασιλική.

e-max.it: your social media marketing partner