night monimo  vasilakos orthio

 

 

ΘΕΑΤΡΟ ΣΙΝΕΜΑ
Typography

Η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα βραβεία Όσκαρ μπορεί να αργεί ακόμη, τα στοιχήματα όμως πέφτουν ήδη!

Σύμφωνα με την «Guardian», ο «Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου είναι πάρα πολύ πιθανόν («definite possibility» είναι τα ακριβή λόγια του συντάκτη) να διεκδικήσει ένα όσκαρ φέτος. Μάλιστα του δίνει τις ίδιες πιθανότητες με την ταινία του Κεν Λόουτς «I, Daniel Blake», που πριν λίγο καιρό απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, αλλά και με το πασίγνωστο animation της Ντίσνεϊ «The Jungle Book» με τον Μόγλη! Στην ίδια κατηγορία συναντάμε το «Loving» του Τζεφ Νίκολς (φαβορί για όσκαρ ήδη από τις Κάνες), που διηγείται την απίστευτη ιστορία της σύλληψης ενός λευκού άντρα και μιας μαύρης γυναίκας με την κατηγορία πως …παντρεύτηκαν στη Βιρτζίνια του 1958, αλλά και τις ταινίες «A bigger Splash», ψυχολογικό θρίλερ με την Τίλντα Σουίντον και τον Ρέιφ Φάινς, και «Hello, my name is Doris» με την Σάλι Φιλντ στον ρόλο μιας 60χρονης που ερωτεύεται ένα νεότερο άνδρα.

«Αστακός» στο μενού;

astakos2

Eντελώς άλλο «φρούτο» σε σχέση με τους υπόλοιπους, ο Λάνθιμος προτείνει μια άλλη, ιδιότυπη κινηματογραφική γλώσσα, την οποία τα όσκαρ δεν μπορούν να αγνοήσουν, έστω και σαν ένα καλλιτεχνικό άλλοθι, θα προσθέταμε εμείς, απέναντι στην mainstream και πολιτικώς ορθή τακτική τους.
Εξάλλου ο Λάνθιμος, που και με τον «Κυνόδοντα» του έφτασε μέχρι τις τελικές υποψηφιότητες, και μεγάλους σταρ διαθέτει αυτή τη φορά και μια διεθνή, αγγλόφωνη παραγωγή έχει να παρουσιάσει. Συν το ότι η ταινία έσκισε στο αμερικανικό μποξ όφις (στο εναλλακτικό κύκλωμα διανομής).
Σύμφωνα λοιπόν με την Guardian, «o “Αστακός” είναι προκλητικά παράξενος και δύσκολο να κατηγοριοποιηθεί –άρα όχι του γούστου της Ακαδημίας; Ας μην προτρέχουμε. Αν και η Ακαδημία είναι γνωστή για την αγάπη της για τα δράματα που απευθύνονται στον μέσο θεατή (βλέπε τον “Σοφέρ της κυρίας Ντέιζι”), τα μέλη της συχνά έλκονται και από περισσότερο πειραματικές και εκλεκτικές ταινίες (όπως το “Birdman”). Kαι το ντεμπούτο του Λάνθιμου στην αγγλική γλώσσα είναι ακριβώς έτσι: διαδραματίζεται σε μια δυστοπική κοινωνία, όπου οι εργένηδες υποχρεώνονται να βρουν ταίρι μέσα σε 45 μέρες, διαφορετικά μεταμορφώνονται σε ένα ζώο της επιλογής τους. Το κυριότερο όμως είναι πως ο “Αστακός” είναι μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ανεξάρτητου κινηματογράφου της χρονιάς, αποδεικνύοντας πως το παράδοξο κόνσεπτ του, δεν αποξενώνει τον θεατή, αντίθετα τον δελεάζει…».

Ναι μεν, αλλά μάλλον δεν…

Σύμφωνα με τον Nigel M.Smith, τον συντάκτη του εν λόγω άρθρου, όσκαρ θα έπρεπε (αν και μάλλον δεν πρόκειται) να διεκδικήσουν αρκετές ακόμα ταινίες: από το «Christine» με την Ρεμπέκα Χολ στον ρόλο της Christine Chubbuck, υπαρκτού προσώπου (μιας τηλεπαρουσιάστριας που το ’70 αυτοκτόνησε σε ζωντανή μετάδοση στην τηλεόραση), μέχρι το «Elle», το νέο θρίλερ του Πολ Βερχόφεν με την Ιζαμπέλ Ιπέρ να εκδικείται το βιασμό της. Και από το «Χαίρε, Καίσαρ!» των αδερφών Κοέν που όμως δεν κατάφερε να κεντρίσει τους θεατές (κι ας είχε τον Τζορτζ Κλούνι στο καστ) μέχρι τη νέα ταινία του Αϊρα Σακς «Little Men», με θέμα δυο αγόρια που εναντιώνονται στην σύγκρουση των οικογενειών τους. Σκηνοθέτης με ταλέντο, που αρέσει πολύ σε κοινό και κριτικούς, ο χαμηλότονος Σακς παραδόξως αγνοείται από τα όσκαρ.
Η εξαιρετική ταινία τρόμου «The witch» του Ρόμπερτ Έγκερς, μάλλον θα θεωρηθεί πολύ τρομακτική για τη γούστα της Ακαδημίας (που δεν τρέφουν και μεγάλη εκτίμηση στο είδος), και φτάνουμε στο πολυσυζητημένο γερμανικό φιλμ “Toni Erdmann” της Μάρεν Αντε: οι κριτικοί στοιχημάτιζαν πως η εξαιρετική ταινία, με ήρωα έναν πατέρα που προσπαθεί να φέρει λίγο χιούμορ στη ζωή της «σιδερωμένης» και αυστηρής κόρης του, θα κέρδιζε τελικά τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες. Όμως το μεγάλο βραβείο τελικά πήγε στον πολιτικοποιημένο και πάντα κοινωνικά ευαίσθητο Κεν Λόουτς, σχεδόν σοκάροντας τους υποστηρικτές της ταινίας. Θα αποκατασταθεί άραγε η αδικία στα όσκαρς; Το τρελούτσικο χιούμορ του φιλμ πάντως ίσως να μην αρέσει στα μέλη της Ακαδημίας. Δεν είναι απίθανη μια υποψηφιότητα στην κατηγορία του καλύτερου ξενόγλωσσου φιλμ, ωστόσο είναι μάλλον απίθανο η ταινία να πάρει άλλες υποψηφιότητες…

Τα σίγουρα στοιχήματα

Για να δούμε όμως ποιοι θεωρούνται οι πιο πιθανοί διεκδικητές των όσκαρ σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα:

The Birth of a Nation
Η ταινία δημιούργησε μεγάλο θόρυβο στο Σάντανς, στον απόηχο του κινήματος #OscarsSoWhite (τις φωνές διαμαρτυρίας για την έλλειψη «μαύρων» υποψηφιοτήτων από τα φετινά όσκαρ). Η ταινία, σκηνοθετικό ντεμπούτο του Nate Parker επικεντρώνεται στην ιστορία του Nat Turner, πρώην σκλάβου, ο οποίος ηγήθηκε ενός βίαιου απελευθερωτικού κινήματος το 1831 προκειμένου να απελευθερωθούν οι Αφροαμερικάνοι της Βιρτζίνια. Η ταινία βραβεύτηκε στο φεστιβάλ και πουλήθηκε έναντι αδρού τιμήματος στην ίδια εταιρεία διανομής που κυκλοφόρησε και το «12 χρόνια σκλάβος».

Florence: Φάλτσο Σοπράνο
Μέριλ Στριπ και Ακαδημία είναι έννοιες… ταυτόσημες. Η ηθοποιός έχει λάβει ρεκόρ υποψηφιοτήτων και βραβείων όσκαρ στην μακρά καριέρα της, και θα εκπλησσόμασταν αν γινόταν κάποια εξαίρεση για τον ρόλο της χειρότερης σοπράνο όλων των εποχών (υπαρκτό πρόσωπο) –ρόλο τον οποίο ενσαρκώνει με κέφι στο πλευρό ενός εξαιρετικού Χιου Γκραντ. Η ταινία, που προβάλλεται στις αίθουσες, θεωρείται οσκαρικό φαβορί από «Variety» και «Hollywood Reporter» που μιλούν ήδη για την 20η (!) υποψηφιότητα της Μέριλ Στριπ.

Ζωούπολη
Μια λαγουδίνα αναζητά την τύχη της στη συναρπαστική Ζωούπολη και στο αστυνομικό σώμα, στην κινηματογραφική αυτή αλληγορία με ζώα. Το κινηματογραφόφιλο αυτό animation που κλείνει το μάτι στο «Νονό» και σε άλλες πασίγνωστες ταινίες, υπερασπίζεται τη διαφορετικότητα και κατακεραυνώνει το ρατσισμό, τον λαϊκισμό, τη γραφειοκρατία και την υστερία των μέσων ενημέρωσης. Για όλα αυτά, η ταινία θεωρείται σίγουρο οσκαρικο φαβορί –κι όχι μόνο στην κατηγορία του καλύτερου animation…. Το «Ψάχνοντας τη Ντόρι» δεν θεωρήθηκε τόσο σοφιστικέ, και φαίνεται πως το κοινωνικό μήνυμα της «Ζωόπολης», που θίγει και το φυλετικό ζήτημα αλλά και την αστυνομική βαρβαρότητα, θα «μιλήσει» στην Ακαδημία.

Μanchester by the sea
Η ταινία έσκισε και μοσχοπουλήθηκε στο Φεστιβάλ του Σάντανς. Αποτελεί ένα δυνατό ανθρώπινο δράμα του Kenneth Lonergan και η φήμη του διαδόθηκε αστραπιαία από στόμα σε στόμα. Ταινία μικρής κλίμακας αλλά προκλητική, ποντάρει στις εξαιρετικές ερμηνείες των Κέισι Άφλεκ και Μισέλ Ουίλιαμς. Ένας άντρας αναλαμβάνει να μεγαλώσει τον έφηβο ανιψιό του μετά το θάνατο του αδερφού του. Πολλοί στοιχηματίζουν πως η Ουίλιαμς θα λάβει μια υποψηφιότητα για όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της αυτή.

Ευάννα Βενάρδου

Πηγή: tospirto.net

e-max.it: your social media marketing partner

  

 

 

giovani teliki

 kafes2

 night monimo

 

 

 

 

 

 

 

X

Right Click

No right click