night monimo  vasilakos xristougenna

 

  

ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Typography

Η δημιουργία ενός Συντονιστικού Οργάνου που θα επεξεργαστεί και θα τεκμηριώσει τις προτάσεις της Καρδίτσας για τον ακαδημαϊκό εκπαιδευτικό χάρτη της περιοχής, αποφασίστηκε σε ευρεία σύσκεψη στο Δημαρχείο Καρδίτσας που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την πρόθεση αναστολής λειτουργίας του τμήματος «Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία».

Στο Συντονιστικό Όργανο θα συμμετάσχουν αυτοδιοικητικοί, ακαδημαϊκοί και εκπρόσωποι φορέων. Το Συντονιστικό, συνεπικουρούμενο και από τους βουλευτές του νομού, θα επιδιώξει συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, προκειμένου η Καρδίτσα να μην αδικηθεί στο νέο ακαδημαϊκό χάρτη.

Η σύσκεψη ξεκίνησε με το Δήμαρχο Καρδίτσας κ. Βασίλη Τσιάκο να σημειώνει πως στόχος είναι η δημιουργία ενός «χάρτη ενεργειών». Όπως είπε με λόγο διαχρονικό θα πρέπει να αναδειχθεί ότι η Καρδίτσα χάνει και ζήτησε από τους παρευρισκόμενους να βρουν όσα τους ενώνουν.

syskepsi tmima1

Ο βουλευτής της ΝΔ κ. Γιώργος Κωτσός τόνισε:«Πρόσφατα, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων προχώρησε στην αναστολή λειτουργίας 37 νέων Πανεπιστημιακών Τμημάτων που προέκυπταν μετά την περσινή εφαρμογή του περίφημου Νόμου Γαβρόγλου για τις συγχωνεύεις ΤΕΙ και Πανεπιστημίων στη χώρα, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το νεοϊδρυθέν «Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία», με έδρα την Καρδίτσα.
Θυμίζω ότι το Φθινόπωρο του 2018 είχε ανοίξει η συζήτηση για μεταφορά της Διαιτολογίας στα γειτονικά Τρίκαλα που υλοποιήθηκε λίγο αργότερα και για να αντιμετωπιστούν οι έντονες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες των τοπικών φορέων, ο τότε Υπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κ. Γαβρόγλου είχε καταθέσει ως εναλλακτική πρόταση την ίδρυση του συγκεκριμένου Τμήματος στην πόλη μας.
Το μεγάλο πρόβλημα λοιπόν σήμερα είναι ότι ο κ. Γαβρόγλου και η προηγούμενη κυβέρνηση, προκειμένου να ικανοποιήσουν τις πολιτικές τους ιδεοληψίες και κυρίως τις ψηφοθηρικές τους σκοπιμότητες προχώρησαν αυταρχικά σε ριζική αλλαγή του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας, χωρίς σοβαρές μελέτες, χωρίς να λάβουν υπόψιν τις προτάσεις, η και αντιρρήσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας, χωρίς καν να ζητήσουν απαραίτητες εγκρίσεις από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠ)!
Μια τέτοια περίπτωση είναι και το νέο Τμήμα «Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» που είχε προγραμματιστεί να λειτουργήσει το 2020.
Βεβαίως ο Ν. Καρδίτσας είναι «ριγμένος» σε σχέση με τους άλλους Θεσσαλικούς Νομούς, σε ότι αφορά στην ίδρυση και λειτουργία Τμημάτων ΤΕΙ (παλαιότερα) και ΑΕΙ προσφάτως!
Βεβαίως ο Ν. Καρδίτσας είναι ο μοναδικός στη Θεσσαλία που δεν διαθέτει έδρα πανεπιστημιακής Σχολής!
Βεβαίως ο Νομός μας δικαιούται, έχει την πολιτική βούληση και τις αναγκαίες υποδομές για ίδρυση και λειτουργία όχι μόνον ενός, αλλά πολλών ακόμη Πανεπιστημιακών Τμημάτων!
Βεβαίως και θα αγωνιστούμε όλοι μαζί για να επιτύχουμε αυτόν τον κοινό στόχο!
Όμως, η απόφαση της Υπουργού Παιδείας να αναστείλει τη λειτουργία του νέου Τμήματος ΑΕΙ «Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» Καρδίτσας, όπως και 37 άλλων νεοϊδρυθέντων Τμημάτων ΑΕΙ σε πανελλαδικό επίπεδο έχει σκοπό να «θεραπεύσει» εξόφθαλμες αστοχίες του νόμου Γαβρόγλου.
Δεν μίλησε κανείς για κατάργηση του νέου Τμήματος, αλλά για την ανάγκη εκπόνησης μελετών βιωσιμότητας – σκοπιμότητας και για την έγκρισή τους από την Α.Δ.Ι.Π., διαδικασία υποχρεωτική που έπρεπε να είχε ακολουθήσει ο κ. Γαβρόγλου πριν αποφασίσει «ελαφρά τη καρδία» την ίδρυσή του.
Ο ίδιος άλλωστε, ενώπιον των διαμαρτυρόμενων φορέων της Καρδίτσας – κατά την επίσκεψή του στην πόλη μας τον Αύγουστο του 2018 – είχε επισημάνει ότι στη διαμόρφωση του νομοσχεδίου του καθοριστική συμβολή θα είχαν οι απόψεις και κατευθύνσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας!
Δάσκαλε που δίδασκες…
Όπως όλη η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, έτσι κι’ αυτός ως επιφανής Υπουργός της, έκανε τα ακριβώς αντίθετα από όσα έλεγε, με αποτέλεσμα σήμερα η κυβέρνησή μας να προσπαθεί να διορθώσει τα αδιόρθωτα και να αποκαταστήσει την κανονικότητα στην πολιτική, εκπαιδευτική, κοινωνική και δημόσια ζωή της χώρας μας!
Ποια είναι η κανονικότητα στην περίπτωση του «Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» Καρδίτσας;
Η εκπόνηση των αναγκαίων μελετών βιωσιμότητας – σκοπιμότητας, η επεξεργασία και η έγκρισή τους από τη νέα αρκετά πιο ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, διότι χωρίς αυτές δεν μπορεί να ξεκινήσει να λειτουργεί και να έχει μέλλον κανένα πανεπιστημιακό τμήμα, όχι στην Ελλάδα, αλλά στον κόσμο ολόκληρο!
Ας περιμένουμε την ολοκλήρωση αυτής της επιβαλλόμενης διαδικασίας από τους ακαδημαϊκούς ειδικούς σε αυτά τα ζητήματα και μετά μπορεί ο καθένας να εκφράσει οποιαδήποτε άποψη.
Σε ότι αφορά στο πάγιο αίτημα του Νομού για την ίδρυση νέων πανεπιστημιακών Τμημάτων στην περιοχή μας, προτείνω να ξεκινήσουμε άμεσα συνεργασία όλοι εμείς, βουλευτές, αυτοδιοίκηση, συνδικαλιστικοί και επιχειρηματικοί φορείς, για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης και επιστημονικά τεκμηριωμένης πρότασης προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που απαντά πραγματικά στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες».
ΟΙ ΔΥΣΜΕΝΕΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ Σ/Ν ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ
Ο κ. Κωτσός επισήμανε με στοιχεία τις δυσμενείς συνέπειες στο Νομό Καρδίτσας από την εφαρμογή του σ/ν Γαβρόγλου (4589/19) για τη συγχώνευση των ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας υπογραμμίζοντας τα παρακάτω:
- Καταργήθηκε το Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος που η ίδια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε επαναλειτουργήσει ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!
- Καταργήθηκε το εξελίξιμο Τμήμα Τεχνολογίας - Σχεδιασμού Ξύλου και Επίπλου, το μοναδικό που λειτουργούσε στην Ελλάδα με περίπου 500 ενεργούς σπουδαστές ΚΑΙ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!
- Καταργήθηκε το δυναμικό και με πολλές επιστημονικές επιτυχίες Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων, με 700 περίπου ενεργούς σπουδαστές ΚΑΙ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!
- Καταργήθηκε το ελκυστικό και πολλά υποσχόμενο για το μέλλον Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας, με ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ και περίπου 750 ενεργούς σπουδαστές, μόνο και μόνο για να ικανοποιηθούν πολιτικές σκοπιμότητες μεταφέροντας την Διαιτολογία στα γειτονικά Τρίκαλα για την εκεί σύσταση νέου ομώνυμου Τμήματος.
- Έγινε το Τμήμα Δασολογίας - Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού, (πενταετούς φοίτησης) στο οποίο φέτος ήρθαν μόνο 60 σπουδαστές να παρακολουθήσουν μαθήματα!
- Έγινε το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής που φέτος διατήρησε τον ετήσιο αριθμό των 150 περίπου εγγραφών για παρακολούθηση μαθημάτων, αλλά η βάση εισαγωγής έπεσε από τα 14.000 στα 12.000 μόρια λόγω της μεταβολής που έγινε.
- Έγινε το Τμήμα Δημόσιας και Ενιαίας Υγείας στο οποίο ήρθαν περίπου 100 φοιτητές για να σπουδάσουν, αλλά τα μαθήματα γίνονται ακόμη σε διάφορες αίθουσες και εργαστήρια της παλιάς Δασοπονίας, του παλιού ΤΕΙ Ξύλου και της Κτηνιατρικής Σχολής. Κανείς δεν ξέρει βέβαια πόσοι φοιτητές θα παραμείνουν τελικά σε αυτό το Τμήμα διότι η επαγγελματική προοπτική του είναι κυρίως ο δημόσιος τομέας.
- Θα λειτουργούσε το 2020 το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία για το οποίο βέβαια δεν υπήρξε καμία μελέτη, ούτε είχε δοθεί έγκριση από την Α.Δ.Ι.Π.!
ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ»!!!
Ο κ. Κωτσός έκλεισε την τοποθέτηση του τονίζοντας την μεγάλη προχειρότητα με την οποία έγιναν οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις - ιδρύσεις Τμημάτων ΤΕΙ - ΑΕΙ από την προηγούμενη κυβέρνηση και η οποία – όπως είπε - αναδεικνύεται στην ετήσια έκθεση (για το 2018) της Α.Δ.Ι.Π. όπου από τις 15/2/2019, πρόεδρος είναι ο κ. Κυπριανός ο οποίος ήταν Επιστημονικός Σύμβουλος του πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου!
Η εν λόγω έκθεση αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η Α.Δ.Ι.Π. είχε διατυπώσει επιφυλάξεις για τις συγχωνεύσεις των Πανεπιστημίων με τα ΤΕΙ. Συγκεκριμένα, σε ειδική συνεδρίαση, το Συμβούλιο της Αρχής είχε προσδιορίσει εκείνες τις προϋποθέσεις στις οποίες έπρεπε να βασίζονται οι σχεδιαζόμενες αλλαγές στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ειδικότερα, είχε επισημάνει την ανάγκη εκπόνησης επιστημονικής μελέτης για τις ακαδημαϊκές, οικονομικές και κοινωνικές παραμέτρους που συνδέονται με τις αλλαγές αυτές. Η μελέτη αυτή έπρεπε να έχει ως αντικείμενο: τη διερεύνηση, διατήρηση, η αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, την ενδεχόμενη διεύρυνση του πανεπιστημιακού τομέα, τη συσχέτιση των αναπτυξιακών προοπτικών της χώρας σε σχέση με την παραγόμενη γνώση από τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, την αξιολόγηση του βαθμού στον οποίο τα υφιστάμενα προγράμματα σπουδών καλύπτουν σε βάθος και το εύρος των επιστημονικών περιοχών, τη βιωσιμότητα των προγραμμάτων σπουδών, της εξέταση υπερπροσφοράς σε ορισμένα γνωστικά αντικείμενα και τη σχέση αναγκών της αγοράς εργασίας με τα προσόντα των αποφοίτων. Επιπλέον τα συμπεράσματα από τις προηγούμενες αξιολογήσεις θα έπρεπε να αποτελέσουν χρήσιμη εισροή στη μελέτη. Επίσης, για την οποιαδήποτε ένταξη προγραμμάτων σπουδών ΤΕΙ σε πανεπιστήμιο, έπρεπε να έχει προηγηθεί αξιολόγηση όλων των δομικών στοιχείων των προγραμμάτων σπουδών (πχ φυσιογνωμία, σκοπός, διάρθρωση σε μαθήματα, διαθέσιμο διδακτικό προσωπικό, δομές και υπηρεσίες). Αυτή η αξιολόγηση έπρεπε να πραγματοποιηθεί από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες για την κάθε επιστημονική περιοχή, υπό την εποπτεία και οργάνωση της Α.Δ.Ι.Π.».

 

 

syskepsi tmima2

Η βουλευτής της ΝΔ κ. Ασημίνα Σκόνδρα αφού τόνισε ότι πολλοί συμφωνούσαν ότι δεν μπορεί να γίνει αναδιάρθρωση στην εκπαίδευση χωρίς κριτήρια και χωρίς μελέτες βιωσιμότητας, μετέφερε τις διαβεβαιώσεις της Υπουργού Παιδείας ότι θα γίνουν οι απαραίτητες μελέτες και δεν πρόκειται να αδικηθεί η Καρδίτσα.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σπ. Λάππας υποστήριξε ότι η πρόθεση της Υπουργού Παιδείας είναι η κολεγιοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης, τονίζοντας πως θα συνταχθεί με όποια απόφαση των φορέων

syskepsi tmima9

Ο Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας κ. Κωστής Νούσιος στην τοποθέτησή του είπε μεταξύ άλλων:

Η εξαγγελία της πρόθεση αναστολής λειτουργίας του Πανεπιστημιακού τμήματος «Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» στην Καρδίτσα αναμφίβολα θα αποτελεί πλήγμα για το νομό μας. Αυτή είναι μια δυσάρεστη αλήθεια που οφείλουμε όλοι μας να την δεχτούμε. Αλήθεια και μάλιστα μεγάλη είναι όμως και το εξής:Η ίδρυση αυτών των 37 Τμημάτων θεσμοθετήθηκε προ μηνών ακόμη και με μεταμεσονύκτιες τροπολογίες. Χωρίς σχέδιο, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, Η σκοπιμότητα πίσω από την ίδρυση αυτών των τμημάτων, χωρίς πρόγραμμα σπουδών, χωρίς προσωπικό και πόρους, ήταν προφανής. Είτε αφορούσαν τμήματα – «δωράκια» της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου προς Πανεπιστήμια για να δεχθούν τις συγχωνεύσεις με τα ΤΕΙ, αλλά και τμήματα - «προίκα» σε ΤΕΙ που μετονομάστηκαν σε Πανεπιστήμια, αφού δεν κατέστη δυνατή η ενσωμάτωσή τους στα υπάρχοντα Πανεπιστήμια.Παράλληλα ήταν προφανέστατη και η προεκλογική παροχή, ιδιαίτερα στην Ελληνικής περιφέρειας, είτε για να καμφθούν αντιδράσεις, είτε για ψηφοθηρία. Φυσικά όλοι μας γνωρίζουμε πως η λειτουργία τμημάτων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης χωρίς τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές και το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό, οδηγεί με ακρίβεια στην υποβάθμιση των Πανεπιστημιακών τμημάτων αλλά και γενικότερα της αξιοπιστίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος.Βασιζόμενη σε αυτή την κατάσταση η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έλαβε την δυσάρεστη απόφαση να αναστείλει την έναρξη λειτουργίας του Τμήματος, χωρίς κανένα διάλογο. Εξέλιξη που έρχεται να προστεθεί στην ολέθρια απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης για μεταφορά του τμήματος διατροφής στα Τρίκαλα. Χωρίς να παραβλέπεται η αναγκαιότητα ύπαρξης των κριτηρίων βιωσιμότητας των τμημάτων, ο νομός Καρδίτσας δικαιούται και διεκδικεί τμήματα που δεν θα έχουν ημερομηνία λήξης.
Είναι προφανές ότι ο κακός ακαδημαϊκός σχεδιασμός των τελευταίων ετών πρέπει να αλλάξει.

Ο Δήμαρχος Παλαμά κ. Γιώργος Σακελλαρίου τόνισε ότι οι όποιες κινητοποιήσεις πρέπει να είναι δυναμικές, στρέφοντας το βλέμμα στην αναθεώρηση. Εξέφρασε δε την άποψη ότι την προηγούμενη φορά που οι φορείς διαμαρτύρονταν για τα πανεπιστημιακά τμήματα δεν διαπίστωσε κοινή δράση και πολιτική.

Ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Φάνης Στάθης πρότεινε να καταστρωθεί ένα συντεταγμένο σχέδιο προκειμένου να διεκδικηθεί.

Ο Δήμαρχος Λίμνης Πλαστήρα κ. Παναγιώτης Νάνος δήλωσε ότι όλα αυτά τα χρόνια η Καρδίτσα δεν μετράει απλά απώλειες αλλά υποφέρει από υποχρηματοδότηση. Σημείωσε ότι η περιοχή αναγκάζεται να σέρνεται πίσω από τις εξελίξεις και πρότεινε την δημιουργία Συμβουλίου Ανάπτυξης του νομού, καθώς και άμεση καθολική αντίδραση που θα κλιμακώνεται.

Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου τόνισε ότι πρέπει να σταματήσουν τα πειράματα στην εκπαίδευση καθώς κάθε νέος υπουργός επιχειρεί να αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα.

Ο κ. Βασιλείου ως εκπρόσωπος του ΕΒΕ σημείωσε ότι το Επιμελητήριο ήταν πάντα μπροστά στους αγώνες και το ίδιο θα πράξει και τώρα.

syskepsi tmima3

Ο εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ κ. Νίκος Γανιάς τόνισε ότι η Καρδίτσα μοιάζει να παρακολουθεί ανήμπορη της εξελίξεις και επιβάλλεται μαζική αντίδραση για τη διασφάλιση των κεκτημένων

Η πρώην βουλευτής κ. Κατσαβριά υπεραμύνθηκε των αποφάσεων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας πως πληρούσαν τα ακαδημαικά κριτήρια.

Η Δημ. Σύμβουλος κ. Σωτ. Μπακαλάκου ζήτησε την δημιουργία ενός συντονιστικού Οργάνου αποτελούμενο από θεσμικούς παράγοντες, προκειμένου να μην έρχεται η Καρδίτσα προ τετελεσμένων γεγονότων. Η ίδια χαρακτήρισε πισογύρισμα την αναστολή λειτουργίας του τμήματος, τονίζοντας πως η λειτουργία του οφείλει να είναι η κόκκινη γραμμη για τους φορείς.Αναλυτικά σημείωσε:Πρώτα απ όλα να εκφράσω την ακλόνητη πεποίθηση μου ότι όλοι όσοι συμμετέχουμε στη σύσκεψη έχουμε ένα κοινό χαρακτηριστικό: μας ενώνει το ενδιαφέρον για την πρόοδο αυτού του τόπου. Είμαι βέβαιη ότι αυτό θα προτάξουμε όλοι, ανεξάρτητα απ όλες τις άλλες μας ιδιότητες. Η Καρδίτσα είναι από τις πιο φτωχές περιοχές στην Ελλάδα και αυτό φυσικά δε συνέβη τώρα ή μέσα σε λίγα χρόνια. Η ανάπτυξη της περιοχής μας είναι μια μάχη που πρέπει όλοι μαζί να δώσουμε και ένα στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε. Και η δημιουργία ενός οργανωμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μεγαλύτερης εμβέλειας και δυναμικής μπορεί αναμφίβολα να συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής μας. Προτείνω στο προσεχές χρονικό διάστημα, να ανοίξουμε μια οργανωμένη συζήτηση, να ζητήσουμε και τη συνδρομή ακαδημαϊκών που σχετίζονται με την περιοχή μας και έχουν τεκμηριωμένη άποψη και όλοι μαζί να ετοιμάσουμε μια πρόταση, πώς θα εξασφαλιστούν οι υλικοτεχνικές συνθήκες και το ακαδημαϊκό προσωπικό ώστε όχι μόνο να εδραιωθούν τα υπάρχοντα τμήματα αλλά να αυξηθούν. Δεν αναλύω περισσότερο την ανωτέρω πρόταση καθώς δεν έχουμε χρόνο αυτή τη στιγμή για γενικές συζητήσεις. Τώρα έχουμε να επικεντρωθούμε σ ένα συγκεκριμένο έκτακτο γεγονός. Ένα γεγονός που προέκυψε αιφνιδιαστικά και χωρίς κανένα διάλογο: η ανακοίνωση της αναστολής λειτουργίας της σχολής Φροντίδας και Αρωγής παιδιών στην πρώιμη ηλικία. Μιας σχολής που προέκυψε μετά από σκληρή διεκδίκηση με την προηγούμενη κυβέρνηση στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση, μια εξέλιξη στην οποία συνέβαλλε καθοριστικά και η προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Το σχέδιο των διεκδικήσεων των τοπικών φορέων πάνω στο νομοσχέδιο της προηγούμενης Κυβέρνησης ήταν περισσότερο διευρυμένο από αυτά που τελικά επιτεύχθηκαν. Και αν η ίδρυση της σχολής θεωρήθηκε για πολλούς από αποτυχία έως μικρή επιτυχία, πιστεύω ότι όλοι θα συμφωνήσουμε ότι η αναστολή λειτουργίας της είναι σίγουρα ένα πισωγύρισμα και μια σαφής υποβάθμιση του τόπου μας. Είναι κάτι που με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να επιτρέψουμε.
Και με αφορμή τη συζήτηση για την αναστολή της λειτουργίας της σχολής, οφείλουμε να ζητήσουμε όχι μόνο να μην συμβεί η αναστολή, αλλά να επαναφέρουμε και όλες τις υπόλοιπες διεκδικήσεις. Δηλαδή δημιουργία έδρας σχολής και διεκδίκηση ακόμα ένα τμήματος.
Το γεγονός ότι έχουμε στο Νομό μας τρεις κυβερνητικούς βουλευτές και έναν Υπουργό, στέλεχος πρώτης γραμμής, είναι θετικό πρέπει όμως να αποδειχτεί και έμπρακτα.
- Με τη συνδρομή τους να ορισθεί άμεσα συνάντηση αντιπροσωπείας τοπικών φορέων με την Υπουργό Παιδείας. Παράλληλα να συμβάλλουν, με την επιρροή που έχουν στο Κυβερνητικό σχήμα, στην θετική έκβαση του διεκδικητικού πλαισίου.
Και εμείς ως φορείς να δώσουμε δυναμικό παρόν, να δείξουμε την αποφασιστικότητά μας οργανώνοντας, όπως και την προηγούμενη φορά:
- Ένα συλλαλητήριο, για να κινητοποιήσουμε την τοπική κοινωνία
- Συνεδριάσεις όλων των Δημοτικών Συμβουλίων, καθώς και του Περιφερειακού Συμβουλίου, για να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τη δυναμική των διεκδικήσεων μας.

syskepsi tmima5

Το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΙΝΑΛ κ. Σωτ. Παπαγεωργίου στην τοποθέτησή του σημείωσε:

Μετά τις «χειρουργικές» επεμβάσεις στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας από τον απερχόμενο υπουργό Παιδείας, φαίνεται πως ο ακαδημαϊκός κατήφορος δεν έχει τέλος για την πόλη και ευρύτερα για τον νομό μας. Η Καρδίτσα, συνεχίζει να παρακολουθεί αποσβολωμένη τις εξελίξεις στην ακαδημαϊκή εκπροσώπηση μοιάζοντας ανήμπορη να αντιδράσει ανεξαρτήτως κυβέρνησης. Οι προχειρότητες του νόμου Γαβρόγλου την προηγούμενη διετία, ο οποίος επιβράβευε Νομούς και πόλεις όχι με ακαδημαϊκά αλλά με κριτήρια κομματικά ή καλύτερα εσωκομματικά, μοιράζοντας τμήματα και σχολές σαν τραπουλόχαρτα, δίνει σήμερα το άλλοθι στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να ξηλώνει ό,τι εκείνος προσπάθησε να «μπαλώσει» μετά τις κατά τόπους αντιδράσεις των πρώτων εξαγγελιών. Η πρόθεση κατάργησης του προβλεπόμενου Τμήματος Βρεφονηπιοκόμων της Καρδίτσας από τη σημερινή κυβέρνηση πρέπει να μας εκπλήσσει; Η αλήθεια είναι πως όχι. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει έναν ξεκάθαρο και σαφή προσανατολισμό απέναντι στις δομές του κράτους. Ο προσανατολισμός αυτός δεν είναι άλλος από τις «οριζόντιες» αποκρατικοποιήσεις, αδιαφορώντας για τις όποιες κοινωνικές αρνητικές επιδράσεις προκύπτουν. Οι φορείς του νομού, οι τοπικοί βουλευτές ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης καθώς και η τοπική κοινωνία οφείλουμε να αντιδράσουμε και να αντιπαλέψουμε την οποιαδήποτε αδικία συντελείται σε βάρος της πόλης και του νομού μας. Σήμερα θίγεται το Δημόσιο Πανεπιστήμιο της Καρδίτσας, αύριο μπορεί να το πρόβλημα να βρίσκεται στο Δημόσιο Νοσοκομείο ή σε οποιαδήποτε άλλη κρατική δομή της πόλης μας.

Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ κ.Γάζος τόνισε τα εξής:«Το τελευταίο διάστημα χιλιάδες φοιτητές και μαθητές βγαίνουν στο δρόμο, διεκδικώντας το δικαίωμά τους για αίθουσες, φοιτητική μέριμνα, για πτυχία που δεν θα είναι κουρελόχαρτα, για την υπεράσπιση του ασύλου, της ελεύθερης διακίνησης ιδεών στους χώρους εκπαίδευσης, για βιβλία, για καθηγητές, …..για δωρεάν παιδεία …Την ίδια ώρα ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ επιδίδονται σε άλλον έναν προσχηματικό καυγά. Η ανακοίνωση της υπουργού Παιδείας της ΝΔ για την αναστολή 38 Πανεπιστημιακών Τμημάτων, που ίδρυσε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και θα λειτουργούσαν από το 2020, δεν μπορεί να κρύψει τη συμφωνία τους στα κριτήρια αξιολόγησης των ΑΕΙ.• Ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν ήταν κυβέρνηση, προχώρησε με τις κατ’ όνομα "πανεπιστημιοποιήσεις" των πρώην ΤΕΙ και την ίδρυση νέων Τμημάτων, έχοντας σταθερά το βλέμμα στην αγορά, στα ζητούμενα του ΣΕΒ, των μεγάλων επιχειρήσεων. Με αυτά τα κριτήρια επιλέχθηκαν τα αντικείμενα των τμημάτων και η διασπορά τους. Με αυτά τα κριτήρια προχώρησαν οι συγχωνεύσεις, τα κλεισίματα και οι ιδρύσεις νέων τμημάτων.
Με τα ίδια κριτήρια, σήμερα, η κυβέρνηση της ΝΔ δεσμεύεται προς τους εργοδότες – βιομήχανους - μεγαλοεπιχειρηματίες να αξιολογήσει εκ νέου τα Τμήματα, παλιά και νέα.• Στο όνομα της ανάπτυξης ο ΣΥΡΙΖΑ ίδρυσε ως κυβέρνηση τα συγκεκριμένα Τμήματα, κλείνοντας μάλιστα το μάτι στις ορέξεις των μεγάλων επιχειρήσεων σε περιφερειακό επίπεδο. Στο όνομα της ανάπτυξης, πάλι, σήμερα και η ΝΔ αναστέλλει προσωρινά τη λειτουργία αυτών των Τμημάτων, για να εξασφαλίσει ότι ανταποκρίνονται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό στους όρους κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας των μεγάλων επιχειρήσεων.• Και οι δύο, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, πίνουν νερό στο όνομα του "αυτοδιοίκητου" των ΑΕΙ, δηλαδή στην εξασφάλιση εκείνων των όρων ώστε με μεγαλύτερη ευελιξία να συνάπτουν εμπορικές συμφωνίες με τους εκπροσώπους της αγοράς. Πρόκειται για την οικονομική αυτοτέλεια των πανεπιστημίων που θα πέσει βαριά στις τσέπες και στα μυαλά των φοιτητών και αυριανών επιστημόνων. Θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων για φτηνούς και πειθήνιους εργαζόμενους.Η διεύρυνση ή συρρίκνωση της δημόσιας Παιδείας δεν σηματοδοτείται ούτε από το άνοιγμα, ούτε από το κλείσιμο Τμημάτων, όταν, μάλιστα, την ίδια στιγμή γενικεύεται η αύξηση των διδάκτρων σε όλα τα μεταπτυχιακά, όταν η υπουργός παιδείας της ΝΔ εγκαινιάζει το πρώτο προπτυχιακό πρόγραμμα με δίδακτρα, που παρέλαβε ετοιμοπαράδοτο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.Παράδειγμα και οι σχολές στην πόλη μας. Καλούνται να λειτουργήσουν χωρίς σχεδόν καμία φοιτητική μέριμνα, με ελάχιστα δωμάτια εστιών, που και αυτά πάλι καλούνται να τα πληρώσουν οι ίδιες οι οικογένειες των φοιτητών από 150 έως και 400! ευρώ, χωρίς επαρκή αριθμό καθηγητών, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι συμβασιούχοι, χωρίς ούτε καν καταρτισμένα προγράμματα σπουδών.

Δεν πάει λίγος καιρός που κάποιοι, και από εδώ μέσα, πανηγύριζαν για το νεοϊδρυθέν τμήμα «Δημόσια και Ενιαία Υγεία» στην πόλη μας. Δεν είπαν τίποτα, όμως, για το γεγονός ότι η σχολή δεν διαθέτει συγκεκριμένο και επιστημονικά καταρτισμένο πρόγραμμα σπουδών, ότι για τους νέους φοιτητές δεν επαρκούν τα δωμάτια εστιών, ότι το νοσοκομείο όπου θα μπορούσαν και θα πρέπει να εκπαιδευθούν στενάζει κάτω από τις τραγικές ελλείψεις γιατρών και κατάλληλων υλικοτεχνικών υποδομών για την εκπαίδευσή τους, για τους απλήρωτους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς του πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Αντίθετα πολλοί που και σήμερα εδώ διαμαρτύρονται για τη φυγή των σχολών από την πόλη μας, δεν βρίσκουν σοβαρό το πρόβλημα ότι οι αυριανοί επιστήμονες και εργαζόμενοι θα έχουν ένα πτυχίο χωρίς κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα, ή ότι θα δουλεύουν, όσοι βρουν δουλειά για ένα κομμάτι ψωμί!Η σημερινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, άλλοι κατά τόπους καλοθελητές, δεν βλέπουν απέναντί τους φοιτητές, τα παιδιά μας που πρέπει να μάθουν γράμματα, αλλά πελάτες που αγοράζουν εκπαιδευτικά προϊόντα στην κατ' όνομα "δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση’’, οι δε τοπικοί παράγοντες διεκδικούν σχολές για να υπάρχει πελατεία στα μαγαζιά της πόλης. Η τοπική οικονομία δεν μπορεί να κινηθεί, να επιβιώσει από τα χρήματα που θα αφήσουν οι οικογένειες των φοιτητών σε ενοίκια και εμπορικά καταστήματα. Ποια χρήματα να αφήσουν στην πόλη μας παιδιά που οι γονείς τους είναι άνεργοι, χαμηλόμισθοι, άνθρωποι που τέλος πάντων δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα και κάνουν οικονομία να σπουδάσουν τα παιδιά τους; Όποιος πιστεύει ότι οι επαγγελματίες της Καρδίτσας θα επιβιώσουν από τους φοιτητές, σκέφτεται στενοκέφαλα ή στην καλύτερη περίπτωση είναι βαθιά γελασμένος.Οι φοιτητές, οι οικογένειές τους, ο λαός δεν έχουν ανάγκη από πανεπιστημιακά τμήματα κουφάρια με φοιτητές – πελάτες και απόφοιτους – άνεργους.Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας εξαρχής αντιτάχθηκε στην ίδρυση και διασπορά Τμημάτων με γνώμονα την εμπορική τους αξία, την πέραση τους στην αγορά. Αντιτάχθηκε στα κλεισίματα και στις συγχωνεύσεις Τμημάτων που είχαν ως αποτέλεσμα να πληρώνουν για άλλη μια φορά το μάρμαρο των σχεδιασμών των βιομηχάνων και των κυβερνήσεών τους οι φοιτητές και οι οικογένειές τους.Η μόνη λύση είναι μια πραγματικά Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου το κάθε πανεπιστημιακό Τμήμα, μέσα από αναβαθμισμένες σπουδές, θα υπηρετεί ένα αντικειμενικά καθορισμένο επιστημονικό αντικείμενο, σε συνδυασμό με τις διευρυμένες σύγχρονες λαϊκές ανάγκες στη χώρα μας.Σαν κόμμα κινητοποιηθήκαμε και συμπαρασταθήκαμε στις φοιτητικές κινητοποιήσεις για το περιεχόμενο του αγώνα τους, που διεκδικούσε την κάλυψη των αναγκών τους με βάση τις σύγχρονες δυνατότητες. Ομοίως, πριν από λίγο μόλις καιρό, στο ίδιο κτήριο που συναντιόμαστε και σήμερα, οι ίδιοι οι φοιτητές, μέσα από τους συλλόγους τους, είπαν στους διάφορους καλοθελητές - πλασιέ ότι το ενδιαφέρον που δείχνουν είναι προσχηματικό.Το ΚΚΕ είναι αρωγός και πρωτεργάτης μαζί με τους φοιτητικούς συλλόγους, τα σωματεία των εργαζομένων, τους φορείς των λαϊκών οικογενειών, στους αγώνες για πανεπιστήμιο που θα μορφώνει και θα προετοιμάζει τους αυριανούς επιστήμονες για να εργαστούν για το λαϊκό συμφέρον. Η εκπαίδευσή τους να πραγματοποιείται με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, με πλήρη οικονομική κάλυψη για φοιτητική μέριμνα, κατοικία, σίτιση και πολλά άλλα. Με σκοπό την αποφοίτηση εργαζόμενων με πλήρη επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα και με μόνη προϋπόθεση το πτυχίο τους. Κόντρα σε συμβουλάτορες που στο πίσω μέρος του μυαλού τους έχουν την «τόνωση» της οικονομίας της αγοράς μέσα από το ξεζούμισμα της τσέπης των οικογενειών τους.Μπροστά στην αυριανή επέτειο του Πολυτεχνείου να θυμηθούμε τα συνθήματα και το περιεχόμενο εκείνης της εξέγερσης για ‘’Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία’’, να αντιληφθούμε ότι και σήμερα αυτά τα αιτήματα είναι επίκαιρα και ο αγώνας για αυτά είναι και σήμερα αναγκαίος….Είμαστε μαζί στον αγώνα της νεολαίας για μόρφωση για όλους, για δουλειά για όλους με πλήρη δικαιώματα…..!»

syskepsi tmima6

Η κ.Χαλάτση,ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Γυναικών Καρδίτσας,σημείωσε:Ο Σύλλογος Γυναικών Καρδίτσας μέλος της ΟΓΕ, την προηγούμενη περίοδο έκφρασε την συμπαράσταση του στους αγώνες των φοιτητικών συλλόγων για την κατάργηση, την συγχώνευση, την δημιουργία τμημάτων με τις λογικές που στηρίζονται στις πολιτικές κατευθύνσεις της ΕΕ.
Όσον αφορά την αναστολή λειτουργίας του συγκεκριμένου πανεπιστημιακού τμήματος που σχετίζεται με την φροντίδα των παιδιών και μάλιστα των βρεφών και της πρώτης προσχολικής ηλικίας. Τμήμα δηλαδή που αφορά την στήριξη της μητρότητας και της οικογένειας. Ένα τμήμα που τα παιδιά που θα το επέλεγαν θα ήταν κύρια νέες κοπέλες και που εξηγεί την παρουσία μας εδώ αφού διαχρονικά στηρίζουμε την μητρότητα και διεκδικούμε την προστασία και στήριξη της θέλουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
1.Είναι απαραίτητο αυτό το τμήμα; Σαφώς και είναι με τις προϋποθέσεις που θα αναφέρουμε πιο κάτω.
2.Ποια ήταν η υποδομή που υπήρξε για την εύρυθμη λειτουργία του; Καμία!
Ότι είχε και το τμήμα τεχνολόγων τροφίμων που στεγάζονταν σε κτιριακές εγκαταστάσεις σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με ότι αυτό σημαίνει.
3.Με τι προσωπικό ΔΕΠ θα λειτουργούσε αυτό το τμήμα; Μόνιμο με ανάλογα προσόντα; Όχι βέβαια. Τίποτα απ’ αυτά δεν είχε προβλεφτεί. Το βέβαιο είναι ότι και αυτό το τμήμα θα λειτουργούσε όπως τα υπόλοιπα με προσωπικό με ευέλικτες σχέσεις εργασίας δηλαδή ωρομίσθιοι, συμβασιούχοι, κ.λ.π.
4.Ποιά ήταν η φοιτητική μέριμνα γι΄αυτά τα παιδιά, φοιτητικές εστίες, σίτιση κ.λ.π.; Καμία! Όπως δεν υπάρχει και για τα υπόλοιπα τμήματα που λειτουργούν ή είναι πολύ ελλιπής.
5.Τα παιδιά αυτά ποιο επαγγελματικό μέλλον θα είχαν; Θα είχαν επαγγελματικά δικαιώματα; Η ίδια η ονομασία του τμήματος «Αγωγή και Φροντίδα στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» που διαφοροποιείται από τα άλλα τμήματα βρεφονηπιοκόμων παραπέμπει σε προβληματική ασάφεια και γι’ αυτό το ζήτημα. Ακόμα όμως και αν είχαν, ποια είναι η κατάσταση των παιδικών σταθμών που θα καλούνταν κύρια να στελεχώσουν; Παράδειγμα ο παιδικός του ΟΑΕΔ ή οι ελάχιστοι δημοτικοί βρεφικοί σταθμοί που καλύπτουν ανάγκες λαϊκών οικογενειών της Καρδίτσας και μάλιστα νέων ζευγαριών.
Όλ’ αυτά και άλλες πλευρές που θα μπορούσαν να ειπωθούν οδηγούν στην αιτία και στην εξήγηση γιατί η κυβέρνηση ανέστειλε την λειτουργία του. Γιατί απλά δεν «ενδιαφέρει την αγορά». Με λίγα λόγια η ανάπτυξη που ευαγγελίζονται η σημερινή και η προηγούμενη κυβέρνηση -που σκόρπισε μεν τμήματα όπως αυτό, χωρίς υποδομές και προοπτική-δεν χωρά τμήματα που δεν ανταποκρίνονται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό στους όρους κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας των μεγάλων επιχειρήσεων. Αυτή είναι η πραγματικότητα και πρέπει να αποτυπωθεί στις αποφάσεις και τις διεκδικήσεις.
Η μόνη λύση είναι μια πραγματικά Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου το κάθε πανεπιστημιακό Τμήμα, μέσα από αναβαθμισμένες σπουδές, θα υπηρετεί ένα αντικειμενικά καθορισμένο επιστημονικό αντικείμενο, σε συνδυασμό με τις διευρυμένες σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.
Αυτό προϋποθέτει, γενναία κρατική χρηματοδότηση των ΑΕΙ, δωρεάν φοίτηση, στέγαση και σίτιση των φοιτητών. Αν δεν αγωνισθούμε για όλα αυτά, αν δεν πάμε στην καρδιά του προβλήματος και σταθούμε στο επιχείρημα «ο νομός θα χάσει ένα τμήμα» στην λογική δηλαδή ότι χάνουμε τον φοιτητή «πελάτη», τότε δεν μπορεί να υπάρξει ουσιαστική διεκδίκηση που θα έχει λαϊκή υποστήριξη και δράση κατά συνέπεια ούτε αποτέλεσμα θα έχει. Κανένας αγώνας καμιά διεκδίκηση δεν μπορεί τελικά να έχει αποτέλεσμα αν δεν χτυπά την αιτία που δημιουργεί τα προβλήματα.

 

syskepsi tmima7

syskepsi tmima8

e-max.it: your social media marketing partner

  

 

 

kerameos 5

 giovannis final orizontio 1

  

giovani teliki

 

 kafes2

 night monimo