vasilakosianouarios3.png

«Με τη δύναμη της ένωσης των παραγωγών μπορεί να γίνει καλύτερη διαπραγμάτευση»

ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Typography

Τόνισε η από την Καρδίτσα η Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Ολ. Τελιγιορίδου σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Αγελαδοτρόφων & Προβατοτρόφων Δυτικής Θεσσαλίας


Με επιτυχία και τη μαζική συμμετοχή εκατοντάδων παραγωγών πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής η ημερίδα που διοργάνωσε ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Αγελαδοτρόφων & Προβατοτρόφων Δυτικής Θεσσαλίας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, με θέμα τις προκλήσεις για την παραγωγική ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα-Νέα ΚΑΠ.

ktinotrof2
Στην ημερίδα παρούσα ήταν η Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Ολ. Τελιγιορίδου η οποία αναφέρθηκε στις πολιτικές του Υπουργείου αλλά και ο Γενικός Γραμματέας Αγροτικής Πολιτικής & Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων κ. Χαρ. Κασίμης που ανέλυσε τη Νέα ΚΑΠ 2021-2027
Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του Συνεταιρισμού Αγελαδοτρόφων & Προβατοτρόφων Δυτικής Θεσσαλίας κ. Βαιόπουλος σημείωσε ότι οι παραγωγοί θα βγουν πιο σοφοί από την ημερίδα.
Από την πλευρά της η κ. Τελιγιορίδου σημείωσε μεταξύ άλλων:
«Ιδιαίτερη χαρά που μας δίνεται η δυνατότητα να μιλήσουμε με τους ανθρώπους του μόχθου και της παραγωγής. Η Καρδίτσα και γενικότερα η Θεσσαλία είναι η καρδιά της αγροτικής παραγωγής. Η πολιτική δεν μπορεί να χαράσσεται μόνο μέσα στα γραφεία. Για να έχει αποτέλεσμα και να αποτελέσει η αγροτική παραγωγή βασικό πυλώνα ανάπτυξης χρειάζονται οι συνέργειες και η συνεννόηση.
Σε ερώτηση για το ζήτημα των ανοιχτών τιμών υπογράμμισε:
«Το θέμα των ανοιχτών τιμών είναι ζήτημα που αφορά το βαμβάκι αλλά και το γάλα. Θα έπρεπε και οι παραγωγοί να έχουν πιο συγκεκριμένη στάση ώστε να μην δέχονται αυτό το φαινόμενο. Από την πλευρά του Υπουργείου, στο πλαίσιο εθνικής στρατηγικής για το βαμβάκι, γίνονται ενέργειες ώστε να συνδέσουμε την τιμή του προϊόντος με την ποιότητά του. Πιστεύω ότι μέχρι τον Ιανουάριο θα έχουμε απτά αποτελέσματα αυτής της πολιτικής.
Η τιμή του γάλατος είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Πολλές φορές, ακόμη κι αν η τιμή στα συμβόλαια δεν είναι ανοιχτή, στο τέλος της εκκαθάρισης η τιμή δεν είναι αυτή που έχει υπογραφεί. Προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε με τα μέσα και τις δυνατότητες που έχει το δικό μας Υπουργείο. Δεν μπορούμε να κάνουμε διατίμηση, αλλά είμαστε διατεθειμένοι να ασκήσουμε πίεση και προς τους γαλακτοβιομήχανους και τους εκκοκκιστές για να σταματήσει το φαινόμενο. Θα πρέπει όμως και μεταξύ παραγωγών να υπάρχει συνεργασία, όπως μέσω ομάδων παραγωγών. Με τη δύναμη της ένωσης των παραγωγών μπορεί να γίνει καλύτερη διαπραγμάτευση.»

Από την πλευρά του ο κ. Κασίμης επεσήμανε σε δηλώσεις του:
Στην Ευρώπη συζητιούνται δυο μεγάλα ζητήματα. Το ένα είναι ο προϋπολογισμός της ΕΕ και η Νέα Αρχιτεκτονική της ΚΑΠ. Οι αγρότες πρέπει έγκαιρα να γνωρίζουν τι έρχεται ώστε να προγραμματίσουν σωστά για τη νέα εποχή που θα είναι ανταγωνιστική. Σε συνεργασία με την πολιτεία να συνδιαμορφώσουμε τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα.
Γίνονται διαπραγματεύσεις για το βάθος της εξωτερικής σύγκλισης. Η αρχική πρόταση που προέβλεπε πλήρη εξωτερική σύγκλιση θα είχε καταστροφικές συνέπειες για την ελληνική αγροτική οικονομία. Στη συνέχεια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε μια βελτιωμένη πρόταση που προέβλεπε σύγκλιση στο 50% για τις χώρες μέλη που εμφανίζονται κάτω από το μέσο όρο των ενισχύσεων στην Ευρώπη. Η αρχική πίεση από τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης επανέρχεται τις τελευταίες μέρες. Είμαστε σα ανοιχτή διαπραγμάτευση. Η δική μου αισιοδοξία είναι ότι θα καταλήξουμε σε μια πρόταση του 50% της σύγκλισης κατανεμημένη σε όλα τα κράτη-μέλη και όχι μόνο σε αυτά που είναι πάνω από το μέσο όρο. Και όπως ξέρετε η χώρα μας έχει διπλάσιο ποσοστό ενίσχυσης ανά εκτάριο από ότι ο ευρωπαϊκός μ.ο.
Αρα είναι μια μάχη που δίνουμε, σε συμμαχία με άλλες χώρες, που θίγονται από αυτή την υπόθεση. Κανείς όμως δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ποια θα είναι η κατάληξη.

ktinotrof3

ktinotrof4

ktinotrof5

ktinotrof6

ktinotrof7

ktinotrof8

ktinotrof9

e-max.it: your social media marketing partner

 

 

 

 kafes2

  giovani teliki

  karla teliko