giovannis final orizontio 1

Σπουδαία διάκριση του 22ου Νηπιαγωγείου Καρδίτσας

ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Typography

Ένα από τα προγράμματα που υλοποίησε φέτος το 22ο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ήταν το: Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων, Λυκείων, της Ελλάδας της Κύπρου και της Ομογένειας, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων. Τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας και έχει ως βασική επιδίωξη να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία της Κύπρου, την ανθρωπογεωγραφία της, το φυσικό περιβάλλον, τον πολιτισμό και τέλος το Κυπριακό πρόβλημα. Ακόμα στόχος του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση, η συνεργασία και η επικοινωνία ανάμεσα σε όλες τις μαθητικές κοινότητες του Ελληνισμού.
Τα νήπια ασχολήθηκαν σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα με το θέμα της Κύπρου(γλώσσα-μαθηματικά-περιβάλλον-εικαστικά) και με τη χρήση εργαλείων web2 προσέγγισαν τα αξιοθέατα, τα ιστορικά-θρησκευτικά και αρχαιολογικά μνημεία του νησιού. Είδαν τα φυλάκια των κυανόκρανων έμαθαν για τα γεγονότα του 1974 και τη διχοτόμηση και άκουσαν για τις δράσεις του ΟΗΕ.
Στο τέλος του προγράμματος δημιούργησαν το μουσικοχορευτικό δρώμενο με τίτλο : Η Κύπρος χθες-σήμερα-αύριο μέσα στο οποίο ενσωμάτωσαν τις γνώσεις που αποκόμισαν για την ιστορική διαδρομή του νησιού από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας το 1960, τον τρόπο λειτουργίας και συμβίωσης των δύο κοινοτήτων, τα γεγονότα του 74, αλλά και το πώς οραματίζονται το μέλλον ως ανεξάρτητο και κυρίαρχο κράτος χωρίς στρατό κατοχής με σεβασμό στις αποφάσεις του ΟΗΕ και τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου.
nipia22 1
Περιγραφή του έργου
Σκηνή πρώτη. Μουσική: χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγος.
Αναδύεται από τα νερά της ανατολικής Μεσογείου το 1960 η Κυπριακή Δημοκρατία (Μελίνα)κρατώντας τη σημαία και την ακολουθούν η Ελληνοκύπρια κόρη(Ειρήνη) και η Τουρκοκύπρια κόρη(Χριστίνα Μαρία) κρατώντας το έμβλημα. Κάνοντας ένα κύκλο παρουσιάζονται στη διεθνή κοινότητα και αποθέτουν έμβλημα και σημαία ως σύμβολα της αναγνώρισης από τον ΟΗΕ. Με χορευτικές κινήσεις αποδίδουν τον τρόπο λειτουργίας και συμβίωσης των δύο κοινοτήτων, άλλοτε ενιαία και δημιουργικά (ενώνονται –συγκλίνουν-αγκαλιάζονται) και άλλοτε αποσχιστικά (απομακρύνονται). Ώσπου……
Ιούλιος 1974.
Σκηνή δεύτερη. Μουσική: ο χορός των σπαθιών.
Εισβάλλει ο Αττίλας(Ξενοφών) κρατώντας σπαθί σκορπά το φόβο τον πόνο την καταστροφή. Επιδεικνύει τη δύναμή του, αποσπά με τη βία την Τουρκοκύπρια κόρη και την οδηγεί στην απομόνωση με την ισχύ των όπλων. Η Κυπριακή Δημοκρατία και η Ελληνοκύπρια κόρη θρηνούν, πενθούν, γονατίζουν, μαυροφορούν.
Το Κυπριακό δράμα.......
Ο Ελληνισμός σε δοκιμασία
nipia22 2
Σκηνή τρίτη. Μουσική: της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ.
Μπροστά στο δράμα που συντελείται δραστηριοποιούνται η Ελλάδα, η Ελληνική Ομογένεια και ο ΟΗΕ με τους κυανόκρανους(με τη σειρά που μπαίνουν στη σκηνή). Αφού κάνουν ένα κύκλο προστασίας γύρω από τη γονατισμένη και θρηνούσα Κύπρο με τη μία της κόρη τη βοηθούν να ορθοποδήσουν με την υποστήριξη που της παρέχουν ηθική, υλική, διπλωματική. Ο ΟΗΕ παρεμβαίνει απεγκλωβίζει την Τουρκοκύπρια κόρη και την επαναφέρει εκεί που είναι η θέση της στην ενιαία Κυπριακή Δημοκρατία όπως προβλέπουν και οι αποφάσεις του ΟΗΕ, ο δε κυανόκρανος αφοπλίζει τον Αττίλα και τον περιθωριοποιεί. Η Κυπριακή Δημοκρατία βρίσκει πάλι τη συνοχή της και προχωρά στο μέλλον ενωμένη με τις δύο κόρες. Την ίδια στιγμή πίσω τους αναδεικνύονται τα ιδεώδη της φιλίας της ειρήνης της ομόνοιας και της αδελφοσύνης των λαών. Τέλος η Ελλάδα καλεί τον αφοπλισμένο Αττίλα κοντά τους δείχνοντας πως πρέπει να σεβαστεί τις αποφάσεις του Σ.Α. του ΟΗΕ, τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και να σεβαστεί τα κυριαρχικά δικαιώματα των ανεξάρτητων κρατών και να ζήσει ειρηνικά μαζί τους.
Η απόδοση του έργου γίνεται με κίνηση, χορό, μουσική, χωρίς τη χρήση θρησκευτικών και εθνικών συμβόλων. Επιλέξαμε χρωματικούς προσδιορισμούς και πολύ απλά σκηνικά. Στο φετινό "Κυπριακό" ταξίδι συμμετείχαν 245 σχολεία και των δύο βαθμίδων από τη Ελλάδα την Κύπρο και το εξωτερικό. Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες έφτασαν τις 1850! μεταξύ των οποίων και του 22ου Νηπιαγωγείου. Η καλλιτεχνική Επιτροπή του προγράμματος απένειμε το πρώτο βραβείο καλλιτεχνικής δημιουργίας στην κατηγορία ταινίες μικρού μήκους μυθοπλασίας ντοκιμαντέρ. Η τελετή βράβευσης έχει ορισθεί να γίνει στις 9 Μαΐου στην αίθουσα τελετών του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου της Κύπρου στη Λευκωσία.

Οι πρωταγωνιστές του έργου: από αριστερά, Βασίλης Βακουφτσής, Ξενοφών Κακαές, Ειρήνη Αδάμου, Ιωάννης Σιδηρόπουλος, Μελίνα Θωμαή Μασούρα, Άγγελος Βακουφτσής, Χριστίνα Μαρία Κλιάφα, Σεραφείμ Τίκας.

e-max.it: your social media marketing partner

 

 

 kafes2

 giovani teliki