ΑΡΘΡΑ
Typography

 

Μια πρώτη προσέγγιση και σκέψεις αναφορικά με το άρθρο του φίλτατου συνομιλητή κ. Θανάση Μαλέτσικα.

Φίλτατε Θανάση διαβάζοντας το άρθρο σου με τίτλο <<Ο υπέρηχος… της κάλπης>> (3648 λέξεις) γίνεται εύκολα φανερό ότι τα συμπεράσματά σου είναι με …μεγάλη αξιοπιστία και στατιστική ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ.

Δεν γνωρίζω αν το ασφαλές …σφάλμα των συμπερασμάτων σου είναι αποτέλεσμα της <<ερασιτεχνικής αδεξιότητας>> που επικαλείσαι στη 15η σειρά της πρώτης σελίδας. Ούτε αν είναι αποτέλεσμα κακής χρήσης της τέχνης των σοφιστών που επιδίωκαν να κάνουν το μαύρο άσπρο.

Δεν θα έμπαινα στον κόπο να απαντήσω, αν ο ίδιος δεν το επιθυμούσες. <<…Η εργασία πιθανόν, γράφεις στο άρθρο σου, χρήζει βελτιώσεων σε σημεία της και ως εκ τούτου κάθε συνεισφορά ειδικού είναι αποδεκτή.>> Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ τον εαυτό μου ειδικό. Η πολυετής όμως εκπαίδευση και εργασία μου σε θέματα μάρκετινγκ, στατιστικής και κοινωνιολογίας μου δίνει, θέλω να πιστεύω, το επιστημονικό και ηθικό δικαίωμα να ανταποκριθώ καλόπιστα στο αίτημά σου.


Πριν σου παραθέσω τα επιχειρήματα μου για τα ΑΣΦΑΛΗ στατιστικά και επιστημονικά ΕΣΦΑΛΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΟΥ, θέλω να κάνω τις παρακάτω επισημάνσεις:.
Γράφεις <<Αυτό όμως που μένει να αξιολογηθεί ως σημαντικό ή ασήμαντο, είναι το περιεχόμενο του άρθρου. Και αυτό δεν μπορεί να γίνει πρίν την 26 Μάϊου.>>
Δεν ξέρω τι εννοείς με την παρούσα παράγραφο. Μόνο ως απόρροια <<ερασιτεχνικής αδεξιότητας>>, όπως αυτοχαρακτηρίζεις την προσωπικότητά σου για το συγκεκριμένο θέμα, μπορεί ερμηνευτεί. Είναι προφανές ότι από την ώρα που δημοσιεύεις κάτι, τίθεται σε αξιολόγηση. Εκείνο που ίσως αξιολογηθεί την 26 Μαΐου είναι η ορθότητα των συμπερασμάτων σου. Ως εκ τούτου επέτρεψε μου να προχωρήσω στην αξιολόγηση, εδώ και τώρα.
Συμφωνώ απόλυτα με την εκτίμησή σου ότι <<Το περιεχόμενο του παρόντος άρθρου αποτελεί ερασιτεχνική εργασία.>> Ευθέως δηλαδή ομολογείς ότι δεν πρέπει να το λαμβάνουμε και πολύ υπόψιν. Πράγματι, όποιος διαβάσει όλο το άρθρο σου, θα συμφωνήσει με την εκτίμησή σου για την ερασιτεχνική προσέγγιση του θέματος.

Συγχρόνως δε με την παραδοχή σου, ό,τι το άρθρο αποτελεί <<ερασιτεχνική εργασία>>, προσθέτεις: <<…τύποις και ουσίας η αντιμετώπισή της (εργασίας) συστήνεται με κάθε επιφύλαξη.>>
Ομολογώ δεν καταλαβαίνω την χρήση της έννοιας: <<αντιμετώπιση>> σ΄ αυτή τη φράση.
Εννοείς δηλαδή ότι ο αναγνώστης θα πρέπει να αντιμετωπίσει την εργασία σου ως <<δεν χρειάζεται να ασχοληθείτε μαζί μου, ερασιτέχνης είμαι, ότι θέλω γράφω κλπ>> και να δήξει …επιείκεια;
Μήπως αντί για <<αντιμετώπιση>> εννοείς <<αξιοπιστία>> και αποφεύγεις αυτή τη λέξη γιατί τότε το αφήγημα σου δεν θα έχει νόημα; Παρόλη την <<ερασιτεχνική αδεξιότητα>> που επικαλείσαι, από τα μέχρι σήμερα γραφόμενά σου θεωρώ ότι είσαι αρκετά εγγράμματος, τουλάχιστον σε γραμματική και συντακτικό, για να χρησιμοποιήσεις τη σωστή έννοια γι αυτό που θέλεις να εκφράσεις.
Το ερώτημα λοιπόν είναι απλό: ΖΗΤΑΣ επιείκεια στα γραφόμενά σου, η τυπική και ουσιαστική ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ στην ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ των συμπερασμάτων σου.

Και μια απορία/επισήμανση ακόμα.
Επικαλείσαι το θεώρημα του Άροου και τη θεωρία της <<Κοινωνικής Επιλογής>>. Ομολογώ ότι αν και προσπάθησα να φρεσκάρω τη μνήμη και να <<ξεφυλλίσω τις σημειώσεις μου>> για τη θεωρία αυτή, δεν μπόρεσα να βρω κανένα σημείο που να έχει εφαρμογή στην αυτοαποκαλούμενη <<ερασιτεχνική σου εργασία>>, τόσο σε επίπεδο παραμέτρων, όσο και μεθόδου ανάλυσης στην εξαγωγή των συμπερασμάτων. Ως εκ τούτου, αν όντος έτσι συμβαίνει, μπαίνω στον πειρασμό να υποθέσω ότι απλά την αναφέρεις, για λόγους που εσύ γνωρίζεις.

Η άλλη περίπτωση στην οποία μπορεί να οφείλεται η παραπάνω διαπίστωση, είναι το ότι οι δικές μου γνώσεις για τη συγκεκριμένη θεωρία είναι ελλιπείς. Για το λόγο αυτό θα σου ήμουν πράγματι ευγνώμων αν μου υποδείξεις τα σημεία εκείνα που επιβεβαιώνουν τη χρήση της θεωρίας του Άροου, πάντοτε σε συνάρτηση με την εν λόγω εργασία και τη βιβλιογραφία. Μέχρι να μου τα υποδείξεις επέτρεψε μου να έχω επιφυλάξεις, ερωτηματικά, υπόνοιες και έντονες αμφισβητήσεις για το πόνημά σου. Κάτι που πιστεύω ότι το θεωρείς λογικό.

Αυτά σε ότι αφορά το εισαγωγικό μέρος της εργασίας, το οποίο κατά την προσωπική μου γνώμη δεν προσφέρει τίποτα στη εξαγωγή των συμπερασμάτων σου. Το ερώτημα που τίθεται είναι: γιατί θεωρήθηκε αναγκαίο;
Μήπως γιατί έχεις επίγνωση ότι αυτά που ακολουθούν, κυρίως στην ανάλυση, δεν έχουν καμία επιστημονική και λογική βάση και επιλέγεις να καλυφθείς πίσω από την αυτοχαρακτηριζόμενη ερασιτεχνική αδεξιότητα σου.
Μήπως για να ζητήσεις επιείκεια και κατανόηση από τους γνωστούς και φίλους για κάτι που και συ ο ίδιος μάλλον δεν το πιστεύεις και τόσο πολύ. Χωρίς από την άλλη μεριά να χάσεις το στόχο σου, τη στήριξη δηλαδή του συνδυασμού του κ. Τσιαντή.
Μήπως έχοντας γνώση της επίπονης πράγματι προσπάθειας να αποδείξεις τα αναπόδεικτα έχεις πλήρη συναίσθηση του ότι δύσκολα θα γίνεις πιστευτός και καταφεύγεις σε γενικόλογα και παραθέσεις θεωρημάτων χωρίς να μπεις στον κόπο να εξηγήσεις που και πως αυτά έχουν εφαρμογή στην εξαγωγή των συμπερασμάτων σου;
Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα μου προκαλεί το άρθρο σου, καθώς ειλικρινά δεν σε θεωρώ και τόσο ερασιτέχνη.

Τέλος πρέπει να ομολογήσω ότι ενδιαφέρον παρουσιάζει το μέρος του άρθρου κάτω από τον τίτλο <<Δεδομένα>> καθώς παρατίθενται χρήσιμα και ενδιαφέροντα στοιχεία στα σημεία 1 – 12, με μικρές επιφυλάξεις, και στις οποίες θα αναφερθώ στο δεύτερο μέρος της απάντησής μου.

Το σημείο όμως 13 καθώς και όλο το κεφάλαιο της Ανάλυσης που ακολουθούν, είναι κατά τη γνώμη μου διάτρητο από αυθαίρετες υποθέσεις και ερμηνείες που δεν στέκουν όχι μόνο στην ορθή χρήση της στατιστικής, έστω και με ανοχές, αλλά ούτε στην απλή λογική.

Έτσι επιγραμματικά οφείλω να πω ότι κατά τη γνώμη μου χρησιμοποιείς αυθαίρετες υποθέσεις, αυθαίρετη χρήση αριθμών και πολλαπλασιασμών κατά το δοκούν και βγάζεις, πολύ φοβούμαι, τα προεπιλεγμένα συμπεράσματά σου.

Κατά τη γνώμη μου το κεφάλαιο αυτό αποτελεί <<Βατερλώ>> τόσο σε ότι αφορά την χρήση στης στατιστικής μεθόδου, της αξιοποίησης των στοιχείων και των αριθμών αλλά και της κοινής λογικής, πολύ φοβούμαι. Αυτό θα προσπαθήσω να το αποδείξω στο δεύτερο μέρος της απάντησής μου.
Φιλικά και συγγενικά
Ηλίας Κανδήλας

e-max.it: your social media marketing partner

  vasilakos summer2019

 

 

  karla teliko

giovani teliki

kafes2