vasilakos exapostaseos  bronx delivey2

    

 

 

ΔΙΑΦΟΡΑ
Typography

Στην ιστορία της Formula 1 έχουν καταγραφεί ορισμένες ανείπωτες τραγωδίες στο διάβα των χρόνων με αποτέλεσμα να ληφθούν μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας των οδηγών.

Αυτά τα μέτρα, που ελήφθησαν μετά από τέτοια δραματικά γεγονότα, ήταν αυτά που έσωσαν αρκετές φορές τη ζωή του Ρομέν Γκροζάν στο επεισοδιακό γκραν πρι του Μπαχρέιν.

Μόλις στον πρώτο γύρο o Γάλλος πιλότος προσπάθησε με τη Haas του -κι ενώ έτρεχε με ταχύτητα 240 χλμ/ώρα- να αποφύγει με ελιγμούς προπορευόμενα οχήματα που έκοβαν ταχύτητα, όταν προσέκρουσε στην Alpha Tauri του Ντανιίλ Κβίατ και έπεσε πάνω στις μεταλλικές μπάρες.

Ο κλωβός από τιτάνιο

Η Haas του Γκροζάν ακινητοποίθηκε με την απότομη επιβράδυνση των 53G και αυτή ήταν η πρώτη στιγμή που η ζωή του σώθηκε, χάρη στον κλωβό ασφαλείας από τιτάνιο, εντός του οποίου κάθονται οι οδηγοί της Formula 1. Χωρίς τον κλωβό ασφαλείας, που πρωτοκυκλοφόρησε το 1981, το ρύγχος από ανθρακονήματα του αυτοκινήτου του Γκροζάν θα του παρείχε ελάχιστη προστασία, προτού τα πόδια και το κορμί του απορροφήσουν τους περισσότερους κραδασμούς από αυτό το τεράστιο χτύπημα.

Τέτοιοι καταστροφικοί τραυματισμοί στους αγώνες της Formula 1 στα μέσα του περασμένου αιώνα είχαν ως αποτέλεσμα πολλούς θανάτους λόγω αιμορραγίας. Αλλά ο κλωβός ασφαλείας έκανε τη δουλειά του και ο Γκροζάν απέφυγε κάθε τραυματισμό στα πόδια του, επιτρέποντάς του να πηδήξει μόνος του από τη Haas.

Ο μηχανισμός υποστήριξης κεφαλής και αυχένα HANS
Την ώρα που οι μεταλλικές μπάρες τυλίγονταν γύρω απ’ τον κλωβό ασφαλείας μια άλλη τεχνολογία ανέλαβε δράση: ο μηχανισμός υποστήριξης κεφαλής και αυχένα (HANS: Head and Neck Support), που έχει συμπληρώσει σχεδόν 20 χρόνια από την πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε κι έχει σώσει δεκάδες ζωές οδηγών όχι μόνον της Formula 1, αλλά και άλλων κατηγοριών.

 Οι ιμάντες από κέβλαρ του μηχανισμού αυτού αγκιστρώνουν το κράνος του οδηγού στο προσκέφαλο, αποτρέποντας έναν αυχενικό τραυματισμό, που θα μπορούσε να αποβεί μοιραίος καθώς η υπερέκταση του σβέρκου σε μια τόσο ταχεία επιβράδυνση μπορεί να οδηγήσει σε κάταγμά του κρανίου και του αυχένα.

Το halo από τιτάνιο
Περίπου ένα δέκατο του δευτερολέπτου αργότερα η ζωή του Γκροζάν σώθηκε για τρίτη φορά, αυτή τη φορά από την κατασκευή προστασίας της κεφαλής του οδηγού, γνωστή και ως Halo, μία κατασκευή με τρεις μπάρες, μία εμπρός και δύο στο πλάι, που περιβάλλουν το cockpit και το προστατεύουν από μεγάλα αντικείμενα (βλ. ελαστικά). Η τεχνολογία αυτή κατέστη υποχρεωτική στα οχήματα της Formula 1 από το 2018.

Η κατασκευή προστασίας halo διακρίνεται στη Μercedes του Φινλανδού πιλότου Βαλτερι Μπότας / Φωτογραφία αρχείου: ΑΡ
Στην περίπτωση του ατυχήματος του Γκροζάν όταν το όχημά του έπεσε στις μεταλλικές μπάρες, οι τελευταίες έσπασαν κι ένα μεγάλο κομμάτι μετάλλου γλίστρησε πάνω από το ρύγχος της Ηaas προς το κεφάλι του πιλότου, αλλά ο μηχανισμός λειτούργησε όπως είχε σχεδιαστεί και εξέτρεψε το κομμάτι αυτό πάνω από το κράνος του Γκροζάν. Ο ίδιος ο Γκροζάν σε μήνυμα από το νοσοκομείο ανέφερε ότι το Halo για το οποίο ήταν αντίθετος του έσωσε τη ζωή.

H αντιπυρική στολή
Λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο αργότερα εκτυλίχθηκε το χειρότερο μέρος του ατυχήματος. Καθώς το μπροστινό ήμισυ του αυτοκινήτου του Γκροζάν ενσωματώθηκε στη μεταλλική μπάρα και επιβραδυνόταν η ταχύτητά του τάχιστα, το πίσω τμήμα του οχήματος προσπαθούσε ακόμη να κινηθεί με ταχύτητα άνω των 160 χλμ/ώρα με αποτέλεσμα να κοπεί στα δύο η Ηaas ακριβώς πίσω από τον κλωβό ασφαλείας, στο σημείο όπου βρίσκεται το ρεζερβουάρ. Μπροστά στα μάτια εκατομμυρίων τηλεθεατών ανά την υφήλιο το όχημα τυλίχθηκε στις φλόγες κι ο χρόνος μετρούσε αντίστροφα για τον Γκροζάν.

Αλλά εδώ ήταν που σώθηκε για τέταρτη φορά χάρη στην ειδική αντιπυρική στολή Nomex. Πρόκειται για το ειδικό πυρίμαχο - βάσει χημικών αντιδράσεων - υλικό από το οποίο κατασκευάζονται από το 1975 οι στολές αυτές και μπορούν να αντέξουν θερμοκρασίες έως και 800 βαθμών Κελσίου για περίπου 30 δευτερόλεπτα προτού αρχίσουν να καίγονται. Ο Γκροζάν ως εκ τούτου έπρεπε να προλάβει μέσα σε 30 δευτερόλεπτα να λύσει τη ζώνη του, και να βγει από την πύρινη κόλαση. Ευτυχώς δεν είχαν σπάσει τα πόδια του, ούτε ο αυχένας του, δεν είχε χάσει τις αισθήσεις του χάρη στο halo και τελικά αναδύθηκε μέσα από τις φλόγες και τους καπνούς μέσα σε 28 δευτερόλεπτα από την πρόσκρουση και τον απομάκρυναν μακριά. Κουτσαίνοντας μπήκε στο ασθενοφόρο που τον περίμενε, χωρίς ένα από τα ειδικά πυρίμαχα υποδήματα που φορούσε, μπήκε στο αμάξι ασφαλείας και λίγο αργότερα ξέσπασε, όπως ο ίδιος είπε, σε λυγμούς.


Να σημειωθεί ότι στις θετικές συγκυρίες χθες ήταν το γεγονός ότι το ατύχημα του Γκροζάν συνέβη στον πρώτο γύρο, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να βρίσκεται πίσω από τα μονοθεσία και ο Γκροζάν ήταν στις τελευταίες θέσεις. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας έφθασε μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα από τη στιγμή της πρόσκρουσης και του παρείχαν τη σχετική βοήθεια.

e-max.it: your social media marketing partner

mbgif2

 giovannis final orizontio 1

  

  joinbanner2

bronx delivey1

 

 

 

!-- Go to www.addthis.com/dashboard to customize your tools -->